Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Svěřil jsi nám vládu

       Byla doba, kdy o existenci Boha nikdo nepochyboval. Tak trochu mi to připomíná mé dětství. Vyrůstal jsem v křesťanské rodině a proto mne nikdy nenapadlo přemýšlet o tom, jestli Bůh je a nebo není.

     Jeho přítomnost v mém životě jsem bral jako samozřejmost. Pak jsem přišel do školky a divil se, proč se mi ostatní děti smějí, když svou svačinu začínám modlitbou. Bydleli jsme ve Vyškově, kde tehdy díky nedalekým kasárnám většina lidí věřila ve světlé zítřky, které jim nezaručí Bůh, ale idea komunismu.

     Po půlroce ve školce jsem nastoupil do první třídy. Tam začala snaha učitelů o mou převýchovu. Nějakou dobu se mohlo zdát, že se to učitelům daří. Moje dětská mysl i mé nitro začaly uvažovat o tom, kdo se mýlí. Rodiče, kteří brali Boha jako samozřejmost, nebo učitelé, kteří jeho existenci vyvraceli při každé možné i nemožné příležitosti?
     S přibývajícím věkem přišlo rozhodování, kterou cestou se vydat. Nakonec jsem se rozhodl pro návrat k "dětské víře", která brala Boží existenci jako něco, co je samozřejmé a přirozené.

     V 8. žalmu David vzpomíná různé "důkazy" Boží stvořitelské moci. Pak přijde se zajímavým konstatováním: "Jen trochu jsi nás omezil,
   že nejsme jako andělé,
   ozdobil jsi nás ctí a slávou." (Žalm 8,6)
Dost dlouhou dobu jsem se zabýval evoluční teorií. Připadala mi nejen vědecká, ale i pokroková. Četl jsem různé knížky, diskutoval s učiteli, kteří mne učili. V jednu chvíli jsem byl přesvědčený, že to vše, co se učíme, je pravda.
     Brzy se ale vše obrátilo. Najednou jsem začal vnímat, že je to podle mého rozumu holý nesmysl. Začal jsem přemýšlet o člověku a o tom, co vše máme uloženo v genech. S kamarády jsme počítali, jaká je pravděpodobnost, že by život vznikl náhodou. Výsledek se vždy blížil k nule. Ta v teorii pravděpodobnosti popisuje jev, který nemůže nastat.

     Právě genetika mne přivedla k rozhodnutí, že Darwinovu evoluční teorii opustím. Začal jsem si znovu uvědomovat, že můj život má nejen smysl, ale i svůj účel:
"Svěřil´s nám vládu nad svou Zemí,
   všecičko nám tu slouží: 
  dobytek i zvěř polní, 
  na nebi ptáci, v hlubinách ryby 
  a všecko živé, co se hemží v moři." (Žalm 8,7-9)
Bůh si přeje, aby lidé rozumně a s láskou spravovali tuto zemi. Není totiž naším majetkem, je nám jen propůjčena.

     David končí svůj žalm obdivným zvoláním:
"Náš Bože, Stvořiteli,
  jak mnohé svědčí o tvé důstojnosti!" (Žalm 8,10)
A já k tomu už přidám jen své: "Amen!"

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Vlastík Fürst | pátek 5.4.2019 20:10 | karma článku: 26,75 | přečteno: 321x
  • Další články autora

Vlastík Fürst

Včera básníkem, dnes atentátníkem

Slovensko včera zažilo šok – jedenasedmdesátiletý básník Juraj Cintula vytáhl zbraň a vypálil několik kulek, z nichž tři skončily v těle slovenského premiéra. Poeta vyměnil boj slovem za skutečnou zbraň...

16.5.2024 v 14:48 | Karma: 27,54 | Přečteno: 1603x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Jourová se prý úplně zbláznila

Tvrdí to o ní Andrej Babiš. Není to sice žádná žhavá novinka, protože to zveřejnil už před měsícem, přesto nebude na škodu se u jeho vyjádření ještě jednou na chvíli zastavit.

10.5.2024 v 10:39 | Karma: 33,79 | Přečteno: 3555x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

8. květen – nejdůležitější výročí mého života

V mém životě je mnoho významných dnů, ale 8. květen je od roku 1986 tím nejdůležitějším a nejvýznamnějším výročím a svátkem mého života.

8.5.2024 v 8:47 | Karma: 24,58 | Přečteno: 504x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Na fotce nestárneme

Díváte se rádi na své fotky? Třeba na momentky ze svého dětství? Nebo na ty maturitní či dokonce svatební? Já osobně se k tomu dostanu jen velmi zřídka, přesto je mám rád.

5.5.2024 v 13:31 | Karma: 17,09 | Přečteno: 309x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Ano, bude hůř

Nedávno se mi vybavila hláška z filmu „Byl jednou jeden polda“. Konkrétně památná slova policejního patologa: „To si, pane kolego, takhle operuji, operuji a najednou koukám! Já pitvám, pitvám!“

2.5.2024 v 19:10 | Karma: 24,51 | Přečteno: 690x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

U Charkova jde vše podle plánu, město zatím dobýt nechceme, tvrdí Putin

17. května 2024  13:10,  aktualizováno  13:35

Ruské síly podle prezidenta Vladimira Putina v Charkovské oblasti postupují podle plánu. S dobytím...

Piráti plánují boj s dezinformacemi. Putin má zájem ovlivnit eurovolby, míní

17. května 2024  13:31

Aktualizujeme Dezinformace jsou podle vládních Pirátů jednou z pěti největších hrozeb pro nadcházející...

Ukrajinská armáda zaútočila na přístavy v Černém moři, cílila i na sklady s ropou

17. května 2024  6:42,  aktualizováno  13:07

Sledujeme online Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Novorossijsk a další přístavní město...

Geopolitický rébus. Požár v pacifické državě Francie přifukuje Ázerbájdžán

17. května 2024  12:52

Francie má problém. A neřeší ho na dohled Elysejského paláce, ale na druhé straně planety. V Nové...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 3339
  • Celková karma 29,23
  • Průměrná čtenost 784x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.