Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Požírat můj lid vás přijde draho

Jedním z prvních textů, který jsem si jako kluk z Bible pamatoval, byla část 14. žalmu. Bylo to v době, kdy nám naše soudružka učitelka ve škole často opakovala, že v Boha věří jen hloupí a staří lidé.

     Já v Boha věřil a starý jsem nebyl, takže jsem byl pro spolužáky hloupý. A pak jsem objevil 14. žalm:
"Je bláznivé si namlouvat:
   Buď v klidu, nevěř v Boha!
   Jen nerozumný člověk si namlouvá,
   že žádný Bůh není.
   Takový jedná zvráceně a nestoudně,
   neví co je dobré a co škodlivé.
Pán čeká, z nebe pozoruje,
   zda se najde někdo rozumný,
   kdo upřímně hledá Boha.
Všichni jsou vedle,
   dělají hloupost na hloupost,
   nic dobrého už nedokážou,
   ani jeden z nich." (Žalm 14,1-3)
Tehdy jsem tento žalm četl v Kralickém překladu, který je daleko jadrnější: "Říká blázen v srdci svém: Není Boha." Podle Davida je to naopak. Jen blázen podle něj odmítá víru v Boha a tvrdí, že to vše okolo nás vzniklo náhodou.

     V době mého dětství nebylo snadné věřit v Boha. Mnozí se díky víře dostali do vězení a některé to stálo i život. Zdálo se, že komunisté víru brzy zcela potlačí a zničí. Jenže David píše něco, čemu se tehdy jen těžko věřilo:
"Což se nepoučíte, bezbožní ničemové,
   že požírat můj lid vás přijde draho?
Přijde ten den, že na vás padne hrůza
   a poznáte, že Bůh je s těmi,
   kdo mu uvěřili.
Byli vám terčem výsměchu,
   ale uvidíte, že Pán je zaštítil." (Žalm 14,4-6)
Moje babička mi často říkala, že to nepotrvá dlouho a komunisté padnou. Měl jsem v tom tehdy zmatek. Věřil jsem, že Bůh je. Současně se mi ale líbila myšlenka, že bychom si spravedlivou společnost mohli vybudovat už zde, na zemi, a nemuseli bychom čekat až na nebeské království.

     Jenže pak jsem pomalu rostl a dospíval. Vnímal jsem, jak se ta "spravedlivá společnost" buduje způsoby, které se spravedlností nemají nic společného. Nakonec přišla doba, kdy jsem si spolu s Davidem přál:
"Kéž už to dlouho netrvá,
   kéž sešle Bůh svou spásu!
   Zas bude Jákob jásat.
   Hlaholit bude Izrael!" (Žalm 14,7)
Přišla sametová revoluce a s ní naděje na lepší společnost. Myslím, že lepší je, alespoň co se týká svobody víry a svědomí. Z pohledu morálky jsme padli ještě hloub. A tak se i dnes můžeme spolu s Davidem modlit: "Kéž už přijde Izraeli ze Sijónu spása!" (ČEP) Apoštol Jan se k této prosbě přidává v závěru knihy Zjevení: "Amen, přijď, Pane Ježíši!"
I my, pokud to tak cítíme, můžeme přidat své AMEN.

Autor: Vlastík Fürst | pátek 14.6.2019 20:10 | karma článku: 32,09 | přečteno: 646x
  • Další články autora

Vlastík Fürst

Ano, bude hůř

Nedávno se mi vybavila hláška z filmu „Byl jednou jeden polda“. Konkrétně památná slova policejního patologa: „To si, pane kolego, takhle operuji, operuji a najednou koukám! Já pitvám, pitvám!“

2.5.2024 v 19:10 | Karma: 22,97 | Přečteno: 603x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Máš ho malýho

Pánové, už jste někdy něco podobného slyšeli? Pokud ano, jak jste se cítili? Určitě to není nic, co byste vyhledávali. A co teprve, když to o vás řekne nebo napíše žena?

26.4.2024 v 17:38 | Karma: 23,64 | Přečteno: 676x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Tři tisíce tři sta třicet tři

Co se vám vybaví, když slyšíte číslovku tři tisíce tři sta třicet tři? Je to tři tisíce tři sta třicet tři stříbrných stříkaček, které přeletěly přes tři tisíce tři sta třicet tři stříbrných střech?

24.4.2024 v 8:12 | Karma: 17,50 | Přečteno: 300x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Diskuze dospělých

Nedávno jsem v autě poslouchal velice zajímavý rozhovor. Moderátorka si povídala s lékařem, ale překvapivě ne o tělesném zdraví, ale spíše o tom duševním.

21.4.2024 v 12:41 | Karma: 24,01 | Přečteno: 790x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Zvláštní závislost

Už jste někdy o někom řekli, že je feťák nebo notorik? Tak nepěkně nazýváme ty, kdo si vypěstovali závislost na drogách, a to i na té, která zabíjí nejvíce lidí – na alkoholu. Dnes mám ale na mysli jinou závislost.

19.4.2024 v 13:03 | Karma: 19,79 | Přečteno: 529x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Naši dinosauři umí čůrat ve stoje, páření se ale vyhýbáme, říká zakladatel parku

5. května 2024  8:56

V „dinosauřích“ zábavních parcích sítě DinoPark najdou návštěvníci věrně zachycená prehistorická...

Děti si hrály na střeše haly u Stuttgartu, čtyři se ze sedmi metrů zřítily

5. května 2024  8:22

Čtyři děti se v sobotu večer v Remshaldenu nedaleko Stuttgartu na jihozápadě Německa propadly...

V noci na pondělí lze pozorovat meteorický roj eta Akvaridy. Budou ideální podmínky

5. května 2024  7:17

Lidé budou moci na obloze pozorovat meteorický roj eta Akvaridy, který svého maxima dosáhne v noci...

Australská policie zastřelila mladíka, který pobodal muže. Zřejmě se radikalizoval

5. května 2024  7:10

Australská policie v zastřelila 16letého chlapce, který pobodal muže v Perthu, hlavním městě...

Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene
Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene

S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...

  • Počet článků 3335
  • Celková karma 30,18
  • Průměrná čtenost 785x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.