Hospodin je můj pastýř

13. 12. 2019 20:10:50
V Bibli jsou texty, před kterými mám posvátnou bázeň. Nikdy jsem na ně nekázal, přestože patří k těm, které jsem už jako dítě uměl nazpaměť. Jedním z nich je i 23. žalm, který napsal král David.

V nadpise jsem použil text z Kralického překladu. Moje první Bible byl právě tento překlad a tak mám ve své hlavě uložen Davidův žalm v krásné staročeštině. V překladu Průvodce životem zní první část tohoto krásného žalmu takto:
"Když Bůh je můj pastýř,
co by mi mohlo chybět?
Pase mne na zelených pastvinách,
vodí mne k poklidným napajedlům.
Být s ním, je pro mne osvěžení
i záruka, že nesejdu z cesty.
I kdybych musel jít údolím stínu smrti,
budeš mi, Bože, nablízku, čeho bych se bál?
Tvůj prut i hůl jsou mým potěšením."
(Žalm 23,2-4)
Myslím, že je škoda, že slova tohoto žalmu zaznívají nejčastěji na pohřbech. David ho nepsal před smrtí. Naopak, psal ho v době, kdy překonal největší problémy a zažíval úžasné Boží požehnání.
Přemýšlel jsem nad tím, proč jsem ještě na tato Davidova slova neměl nikdy kázání. Možná proto, že při jejich čtení jsou vždy nejvíce zasaženy mé emoce. Najednou jsem někde v Nízkých Tatrách, ležím na krásně rozkvetlé louce a pozoruji baču, který pase ovečky. Okolo pobíhá jeho pes a já si připadám jako v ráji. V ruce mám pořádný krajíc chleba, na něm ovčí sýr a vše to zapíjím žinčicí.

Davidův žalm ve mně probouzí vzpomínky na vše krásné, co jsem doposud zažil. Třeba to, jak mne táta vzal s sebou na Brněnský veletrh a ukazoval mi spoustu krásných věcí, kterým jsem sice nerozuměl, ale protože je obdivoval můj táta, tak jsem je obdivoval také...
Cesta životem není snadná. Často nevím, jak dál. Stojím na rozcestí a dumám, kterou cestou se dát. V takových chvílích očekávám, že mi Bůh ukáže, po které cestě mám jít. Ne vždy rozumím tomu, jak mne vede. Věřím ale, že s ním nemohu zabloudit.
Genialita Davidovy písně je v tom, že nám přináší úlevu i od negativních emocí. Najednou nemáme strach ze smrti a z umírání. Nebojíme se, co bude s našimi milými, až nám smrt zastře zrak. Je nám jasné, že tak, jako Hospodin "pásl" nás, se postará i o ně. Zabezpečí je vším, co budou potřebovat, abychom se jednou mohli po vzkříšení sejít u našeho nebeského Pastýře.

Jsou tu ale slova, kterým jsem dlouho nerozuměl. Jak to David myslí s tím prutem a holí? Pak jsem jednou viděl obrázek pastýře, který měl v ruce zvláštní hůl. Tak trochu se podobala papežské berle.
Na jedné straně má pastýřská hůl ostrou špici, na druhé je ohnutá jako čakan. Dostalo se mi vysvětlení, že tím bodcem chrání pastýř ovečky před dravou zvěří. Možná, že David, který sám pásl ovce, podobnou holí zabil lva, který napadl jeho stádo.
Tou druhou stranou hole zase pastýř může vytáhnout ovečku, která zapadla do strže. Podebere ji a pak ji nazdvihne a pomůže jí ven. Pak jí ošetří rány a stará se o ni, dokud se úplně neuzdraví.

Jsem rád, že mám takového pastýře.

Autor: Vlastík Fürst | pátek 13.12.2019 20:10 | karma článku: 24.43 | přečteno: 408x

Další články blogera

Vlastík Fürst

Velkopáteční zastavení může prospět i ateistům

Velký pátek není v naší zemi svátkem moc dlouho. Volný den máme až od roku 2016. Otázkou je, jak s tímto volnem naložíme. Můžeme vyrazit na nákupy či za zábavou, nebo je možné se rozhodnout, že ho budeme „slavit“.

29.3.2024 v 9:05 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 3 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.65 | Přečteno: 468 | Diskuse

Vlastík Fürst

Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?

Andrej Babiš stále více přikyvuje lidem, podle kterých je vojenská pomoc Ukrajině špatná, protože přispívá k další eskalaci „speciální vojenské operace“ na Ukrajině a brání tomu, aby tam nastal mír.

22.3.2024 v 10:10 | Karma článku: 40.42 | Přečteno: 3756 | Diskuse

Vlastík Fürst

Andreji, jak docílíš toho míru?

Je Andrej Babiš hrozbou pro naši zemi? To je otázka, na kterou můžeme mít odlišný názor. Sám šéf hnutí ANO se včera k této problematice opět vyjádřil.

20.3.2024 v 11:50 | Karma článku: 33.36 | Přečteno: 1010 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 13.30 | Přečteno: 232 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 13.08 | Přečteno: 1469 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.65 | Přečteno: 468 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...