Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nikým neporažen

         Je to už hodně dávno, co jsem se poprvé ve svém životě setkal s jogínem. Popisoval mi, jak pomocí tělesných i duchovních cvičení posiluje svou vůli. Mluvil o tom, že jednou, až dojde k dokonalosti, splyne s absolutnem...

Jeho vyprávění mne tehdy zaujalo. Zdálo se mi, že vlastně usiluje o totéž, co já – o dokonalost a bezhříšnost. Nakonec, vždyť nás k tomu přece vede i Bible. Uplynulo ještě pár let, než jsem pochopil, že dokonalost, kterou má mít křesťan, je trochu jiná. David napsal:
"Takový lid si Bůh na zemi tvoří,
   ty, co vyhlížejí Boha Izraele." (Žalm 24,6)
Jsem rád, že má dokonalost není závislá na mé vůli a na nějakém cvičení, kterým bych měl posilovat své tělo i duši. Dokonalost, ke které mne zve můj Pán, vychází z mého vztahu s Bohem, který sám proměňuje moji povahu, mé chápání a tím i mé skutky.

     Co mohu udělat pro změnu, kterou potřebuji prožívat? David vybízí:
"Otevřete dokořán brány, zvedněte závory,
   ať může vejít král ve své slávě!
Kdo je ten slavný král?
   Je to sám Bůh, udatný bojovník,
   nikým neporažený.
Otevřete mu brány, zvedněte závory,
   ať může vstoupit náš slavný král!
Kdo že to je, ten slavný král?
   Je to sám Bůh, náš velký vojevůdce." (Žalm 24,7-10)
Při čtení žalmu se mi vybavila slova Pána Ježíše: "Hle, stojím přede dveřmi a tluču; zaslechne-li kdo můj hlas a otevře mi, vejdu k němu a budu s ním večeřet a on se mnou." (Zjevení 3,20) Pokud toužím po dokonalosti, pak bych měl do svého srdce pustit Ježíše. Dovolit mu, aby z mého nitra postupně odstranil všechno zlo a nahradil ho svou láskou.

     Náš Pán je podle Davida slavný vojevůdce, který nebyl nikdy a nikým poražen. To je dobré vysvědčení. Pokud tomuto vojevůdci předáme otěže svého života, pak se i na nás naplní slova apoštola Pavla: "Na všech stranách jsme tísněni, ale nejsme zahnáni do úzkých; jsme bezradní, ale nejsme v koncích; jsme pronásledováni, ale nejsme opuštěni; jsme sráženi k zemi, ale nejsme poraženi." (2. Korintským 4,8-9)
Když se ohlédnu zpět, musím přiznat, že jsem v posledním roce byl často zahnán do úzkých, mnohokrát jsem si nevěděl rady. Zažil jsem útoky od lidí, od kterých bych to nečekal. Mnohokrát jsem měl pocit, že jsem na dně. Ale nakonec to byl vždy Bůh, který mi pomohl povstat a jít dál.

     Pavel pokračuje: "A proto neklesáme na mysli: i když navenek hyneme, vnitřně se den ze dne obnovujeme. Toto krátké a lehké soužení působí přenesmírnou váhu věčné slávy nám, kteří nehledíme k viditelnému, nýbrž k neviditelnému. Viditelné je dočasné, neviditelné však věčné." (2. Korintským 4,1-18)

     Jsem zase o rok starší. Mé tělo stárne a "hyne". Víra ale pomáhá mému "duchovnímu člověku", který se s časem naopak obnovuje a posiluje. Všechno "soužení" mi vždy znovu připomíná, abych znovu otevřel bránu svého srdce Ježíši, který je tím nikdy neporaženým KRÁLEM SLÁVY, o kterém zpívá David.

Autor: Vlastík Fürst | pátek 10.1.2020 19:10 | karma článku: 22,70 | přečteno: 406x
  • Další články autora

Vlastík Fürst

Ano, bude hůř

Nedávno se mi vybavila hláška z filmu „Byl jednou jeden polda“. Konkrétně památná slova policejního patologa: „To si, pane kolego, takhle operuji, operuji a najednou koukám! Já pitvám, pitvám!“

2.5.2024 v 19:10 | Karma: 22,97 | Přečteno: 600x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Máš ho malýho

Pánové, už jste někdy něco podobného slyšeli? Pokud ano, jak jste se cítili? Určitě to není nic, co byste vyhledávali. A co teprve, když to o vás řekne nebo napíše žena?

26.4.2024 v 17:38 | Karma: 23,64 | Přečteno: 676x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Tři tisíce tři sta třicet tři

Co se vám vybaví, když slyšíte číslovku tři tisíce tři sta třicet tři? Je to tři tisíce tři sta třicet tři stříbrných stříkaček, které přeletěly přes tři tisíce tři sta třicet tři stříbrných střech?

24.4.2024 v 8:12 | Karma: 17,50 | Přečteno: 300x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Diskuze dospělých

Nedávno jsem v autě poslouchal velice zajímavý rozhovor. Moderátorka si povídala s lékařem, ale překvapivě ne o tělesném zdraví, ale spíše o tom duševním.

21.4.2024 v 12:41 | Karma: 24,01 | Přečteno: 790x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Zvláštní závislost

Už jste někdy o někom řekli, že je feťák nebo notorik? Tak nepěkně nazýváme ty, kdo si vypěstovali závislost na drogách, a to i na té, která zabíjí nejvíce lidí – na alkoholu. Dnes mám ale na mysli jinou závislost.

19.4.2024 v 13:03 | Karma: 19,79 | Přečteno: 529x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Mexičtí narkos už nepašují peníze, platí si šmouly. Je to legální a bez rizika

5. května 2024

Premium Vsaďte se, že nevíte, jak mexičtí narkos pašují peníze z Ameriky. Jistě, viděli jste v seriálech na...

Nová vlna podvodů. Vyluxovaným účtem to nekončí, přeprodávají se osobní data

5. května 2024

Premium Kyberzločinu dlouhodobě přibývá, v Česku se s končící lhůtou pro daňová přiznání podvodníci...

Životní prostředí v Československu patřilo k nejhorším na světě, líčí vědec

5. května 2024

Premium V roce 1989 se stal vůbec prvním ministrem životního prostředí. Profesor Bedřich Moldan patří mezi...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:52

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

Allgemein öffentliches Krankenhaus Spittal/Drau
Ärztin/Arzt für Innere Medizin

Allgemein öffentliches Krankenhaus Spittal/Drau

nabízený plat: 172 000 - 273 000 Kč

  • Počet článků 3335
  • Celková karma 30,18
  • Průměrná čtenost 785x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.