Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Všechen strach odkládám

Jako kluk jsem měl jeden oblíbený biblický příběh - bylo to vyprávění o Davidovi, který dokázal skolit Goliáše.

Sám jsem si často ve své dětské duši představoval, jak proti mně stojí obrovitý Goliáš, který se už několik dnů opakovaně vysmívá Hospodinu a vyzývá Izraelce, aby šli bránit svého Boha.

     Kluci mají rádi akční příběhy. Vlastně bych měl napsat, že muži mají rádi akční příběhy, protože se při nich alespoň ve svých představách stávají sami hrdiny. Často pak tyto vzory dávají odvahu prožít hrdinství i v reálném životě.
U Davida ale jeho hrdinství začalo mnohem dříve. Jako pasáček ovcí musel i v noci dávat pozor, zda se ke stádu neblíží lvi nebo jiné šelmy. Už tehdy se naučil spoléhat na pomoc svého Boha. Díky tomu může zpívat:
"Bůh je moje světlo i má záchrana,
   proč bych se měl někoho bát?
   Bůh je moje síla,
   všechen strach odkládám." (Žalm 27,1)
V překladu Bible, který používám při těchto zamyšleních nad Žalmy, se mi líbí Davidovo vyznání: "všechen strach odkládám." Naznačuje, že strach má něco společného s tím, co se děje ve mně. Já rozhoduji o tom, zda se něčeho nebo někoho bát budu a nebo ne. Podobně to naznačuje i Kralický překlad, podle kterého David říká: "...kohož se budu strašiti?" Jako bych já strašil sám sebe.

     David ale pokračuje dál:
"Slétli se jak dravci na mě nepřátelé,
   pohltit mne chtěli moji protivníci,
   ale sami padli, pobili se navzájem." (Žalm 27,2)
Myslím, že to všichni dobře známe. Problémy většinou nepřichází postupně, ale nejraději jako hejna ptáků. Někdy mám pocit, že jsou jako špačci, kteří se vrhnou na zrající třešeň s takovou vervou, že za chvíli je celý strom bez plodů.
I David má podobné zkušenosti. Pokud se ale v takových fázích svého života spolehl na Hospodina, spousta problémů, strachů a těžkostí se "pobila" navzájem. Nakonec je ani nemusel řešit. Proto může napsat:
"Jen ať si mne obléhají, nebudu se bát,
   ať třeba troubí do útoku,
   mou nadějí nic neotřese." (Žalm 27,3)
Nemohu říci, že už jsem jak David. Je toho spousta, co se mnou dokáže otřást. To ale není podstatné. Důležitější je, jak na to zareaguji. Začnu bojovat sám nebo se obrátím na Boha s prosbou o pomoc? Když se David dostal do tmy, která se na nás snáší, když přijdou problémy, hledal "světlo" u Boha. Naučil se to už jako chlapec, když musel být v noci sám se svým stádem.

     Každý z nás čas od času prožívá strach. Spoustu strachu si připravíme sami, když dovolíme okolnostem, aby nás mohly"strašiti". Často se bojíme něčeho, co by mohlo nastat někdy v budoucnu. Díky těmto strachům se pak připravujeme o radosti, které nám pro dnešní den připravil náš Spasitel.
V životě bychom mohli prožívat daleko více štěstí a radosti, kdybychom se jako David naučili hledat "světlo budoucnosti" u našeho Boha. Zkušenosti nás učí, že spousta našich strachů je zbytečných. To, čeho se bojíme, totiž často vůbec nenastane.

     David se naučil spoléhat na Boha a tak vyznává: "Bůh je moje síla, všechen strach odkládám." A já si uvědomuji, že je na mně, "kohož se budu strašiti."

Autor: Vlastík Fürst | pátek 21.2.2020 19:10 | karma článku: 24,54 | přečteno: 339x
  • Další články autora

Vlastík Fürst

Tři tisíce tři sta třicet tři

Co se vám vybaví, když slyšíte číslovku tři tisíce tři sta třicet tři? Je to tři tisíce tři sta třicet tři stříbrných stříkaček, které přeletěly přes tři tisíce tři sta třicet tři stříbrných střech?

24.4.2024 v 8:12 | Karma: 15,31 | Přečteno: 269x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Diskuze dospělých

Nedávno jsem v autě poslouchal velice zajímavý rozhovor. Moderátorka si povídala s lékařem, ale překvapivě ne o tělesném zdraví, ale spíše o tom duševním.

21.4.2024 v 12:41 | Karma: 23,71 | Přečteno: 763x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Zvláštní závislost

Už jste někdy o někom řekli, že je feťák nebo notorik? Tak nepěkně nazýváme ty, kdo si vypěstovali závislost na drogách, a to i na té, která zabíjí nejvíce lidí – na alkoholu. Dnes mám ale na mysli jinou závislost.

19.4.2024 v 13:03 | Karma: 19,59 | Přečteno: 520x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Jak Sergej Lavrov odsoudil i V. V. Putina

Krátce před párečním útokem Iránu na Izrael hovořil Hosejn A. Abdollahija, iránský ministr zahraničí, s ruským protějškem, Sergejem Lavrovem o situaci na blízkém východě. Jinými slovy - Rusko Iránu jeho útok na Izrael schválilo.

15.4.2024 v 8:20 | Karma: 37,41 | Přečteno: 3898x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Propastný rozdíl mezi ANO a KDU-ČSL

Pokud se podíváme na volební preference ANO a KDU-ČSL, je rozdíl propastný. Podíváme-li se pozorně na úroveň demokracie uvnitř obou politických uskupení, je propast ještě hlubší.

12.4.2024 v 9:10 | Karma: 40,37 | Přečteno: 6782x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  18:09

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

  • Počet článků 3333
  • Celková karma 30,53
  • Průměrná čtenost 785x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.