Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nevzrušuj se kvůli darebákům

Občas se divím, co vše rozčiluje mou manželku. Jsou to takové maličkosti, které mi ani nestojí za pozornost. "Nerozčiluj se kvůli takové prkotině", radívám jí v takové chvíli a nechápu, proč ji má rada ještě víc rozčílí.

Pak přijde situace, kdy se hněvám kvůli tomu, že se mi nedaří vyřešit velký problém. Bohunka, která vůbec neví jak zásadní záležitost řeším, přijde s úsměvem na tváři a řekne: "Nerozčiluj se kvůli tomu. Vždyť nejde o život!" A já se rozčílím ještě víc.

        A tak se asi nebudete divit, že mne kdysi rozčílil i David, když jsem poprvé četl jeho žalm:
"Nevzrušuj se kvůli darebákům,
   nezáviď podlým jejich úspěchy.
Padnou v mžiku jak pod kosou tráva,
   jak bylina v žáru rychle uvadnou." (Žalm 37,1-2)
Znám spoustu darebáků, kteří celý život kradou a podvádějí. Roky se svým životním stylem vysmívají lidské i Boží spravedlnosti, a já mám být v klidu? To bys, Davide, musel vidět, jak se na mne onehdy jeden z nich šklebil. V tom pohledu bylo opovržení vším, co dělám...
        Jak se nerozčilovat? Jak se nevzrušovat? Copak mi to má být lhostejné?

        Pak jsem četl dál:
"Ty doufej v Hospodina a čiň dobro,
   drž se své hroudy, věrnost zachovej.
Své blaho hledej jenom v Hospodinu,
   nad pomyšlení tvé prosby naplní." (Žalm 37,3-4)
Davidův žalm jsem pak už tak trochu z povinnosti dočetl až do konce, ale moc jsem nad ním raději neuvažoval. Udělal jsem velkou chybu. Mohl jsem si ušetřit spoustu "špatné nálady".

        Zaujal mne o pár let později. Tehdy jsem si uvědomil, jak je pravdivý. Tak prostá a jednoduchá rada: "Když tě rozčiluje něco, co nemůžeš změnit, začni myslet a dělat něco, co někomu pomůže a tobě vrátí ztracený klid."
        Tahle rada není planá teorie. Mnohokrát jsem si ji vyzkoušel. Funguje tak, jak píše David. Když začnu myslet na Boha a jeho spravedlnost, přestávám myslet na darebáky a opouští mne i závist. Bůh mi připomíná osudy těch darebáků, kteří se už nesmějí, protože padli "v mžiku jak pod kosou tráva". Přesně jak to David napsal.

        Dnes už mne Davidova slova nevztekají. Když mne kvůli darebákům začne opouštět pokoj, tak už vím, jak ho získat zpět. Ne vždy zareaguji správně, ale díky Bohu je to lepší než dřív.
        Souhlasím s Davidem, který ve své písni zpívá:
"Svěř svou cestu Bohu, doufej v něho,
   uvidíš, jak dobře všechno zařídí.
Tvoje spravedlnost zazáří jak světlo,
   tvoje nevina jak slunce v poledne.
Uklidni se, utiš se, čekej na Boha,
   bezohledným jejich úspěch nezáviď." (Žalm 37,5-7)

        Bůh má svůj čas. Proto nezasahuje ve chvíli, kdy si to přeji. Zasahuje ve chvíli, kdy je to pro mne nejlepší. Někdy dokonce dovolí, abych spadl na ústa, protože mne mým pádem chce něčemu naučit.

Autor: Vlastík Fürst | pátek 4.9.2020 19:10 | karma článku: 26,87 | přečteno: 485x
  • Další články autora

Vlastík Fürst

Hlavně, žes je nesnědla

Jak se vám dnes vstávalo? Už jste se těšili na vše, co vás v průběhu dne čeká? Ovenka, naše čtyřiadevadesátiletá babička, vstávala s obavami. V noci se jí ztratily její „spodní zuby“.

19.5.2024 v 8:30 | Karma: 13,62 | Přečteno: 183x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Budu plnit sliby, které jsem ti dal

Dnešní žalm má v záhlaví napsáno: „Davidova píseň pro sólový zpěv za doprovodu strunného nástroje.“ Jako mnohé Davidovy písně i tato začíná naléhavým voláním, doslova „úpěním“.

17.5.2024 v 19:10 | Karma: 12,36 | Přečteno: 204x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Včera básníkem, dnes atentátníkem

Slovensko včera zažilo šok – jedenasedmdesátiletý básník Juraj Cintula vytáhl zbraň a vypálil několik kulek, z nichž tři skončily v těle slovenského premiéra. Poeta vyměnil boj slovem za skutečnou zbraň...

16.5.2024 v 14:48 | Karma: 30,88 | Přečteno: 2273x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

Jourová se prý úplně zbláznila

Tvrdí to o ní Andrej Babiš. Není to sice žádná žhavá novinka, protože to zveřejnil už před měsícem, přesto nebude na škodu se u jeho vyjádření ještě jednou na chvíli zastavit.

10.5.2024 v 10:39 | Karma: 33,85 | Přečteno: 3582x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

8. květen – nejdůležitější výročí mého života

V mém životě je mnoho významných dnů, ale 8. květen je od roku 1986 tím nejdůležitějším a nejvýznamnějším výročím a svátkem mého života.

8.5.2024 v 8:47 | Karma: 24,73 | Přečteno: 511x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Ukrajina zničila ruskou minolovku, drony poškodila rafinerii ve Slavjansku

19. května 2024  13:12

Sledujeme online Zničili jsme minolovku ruské černomořské flotily, ohlásili v sobotu večer ukrajinští námořníci. V...

Malostranský zápisník: Chcimír, nebo mírotvorce? Kdo spolkl ropuchu?

19. května 2024

Premium Nechceme slevu zadarmo – a při hlasování o skvělém migračním paktu se statečně zdržíme! ODS už...

Babiš s ruskou vlajkou byl trefný, míní Lipavský. Jitří to společnost, řekl Bžoch

19. května 2024  12:57

Ministr zahraničí Jan Lipavský (Piráti) považuje kampaň, ve které byl zparodován vizuál hnutí ANO,...

Řidičku překvapila mokrá silnice, dodávka skončila po nehodě na střeše

19. května 2024  12:52

Mokrá silnice zřejmě překvapila řidičku Škody Fabie, která způsobila v neděli dopoledne nehodu obce...

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...

  • Počet článků 3341
  • Celková karma 27,99
  • Průměrná čtenost 783x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.