Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Klíč k vánočnímu štěstí

Včera jsme si s naší babičkou, které bude brzo 94, povídali o tom, jaké to bylo, když byla malá. Člověk si najednou uvědomil, kam jsme se za to necelé století posunuli.

     Dnes se Vánoce stávají žněmi pro obchodníky a stresem pro ty, kdo věří tomu, že „šťastné vánoce“ mohou mít jen tehdy, když budou mít dárky ještě bombastičtější než minule, a hlavně, když trumfnou ty bohaté sousedy odvedle.
Při babiččině vyprávění jsem si znovu uvědomil, že klíčem ke štěstí je něco úplně jiného. Štěstí totiž není odvislé od toho, kolik toho dostaneme, ale naopak v tom, nakolik se rozdělíme o to, co máme.

     Jedním z židovských svátků je „Purim“. Židé při něm vzpomínají na zázračnou záchranu, kterou popisuje biblická kniha Ester. Jak mají být tyto sváteční dny prožity? Biblická zpráva radí: „...aby je slavili jako dny radostného hodování a aby posílal jeden druhému dárky a chudým dary.“ (Ester 9,22)
Myslím, že právě tohle je onen klíč ke svátečnímu štěstí. V rodině nám stačí, když si dáme nějakou drobnost, protože se máme dobře po celý rok. Kolem nás ale žijí lidé, kteří se tak dobře nemají, a těm můžeme darovat něco většího, něco, co jim pomůže pochopit, že nad námi je tu někdo, kdo ví o jejich situaci a posílá za nimi člověka, který se v té chvíli stává „Boží rukou“.

     Líbí se mi Ježíšovo vyprávění o „Božím soudu“: „Až přijdu v královském majestátu, v doprovodu všech andělů, zasednu k soudu, kam se dostaví všichni lidé. To bude chvíle konečného rozdělení lidstva. Jako pastýř vybírá ze stáda ty, které si ponechá a které vyřadí, tak i já řeknu svým věrným po pravici: ‚Pojďte, sám Otec vás zve do království, které je pro vás připraveno od počátku světa. Měl jsem hlad, a dali jste mi najíst, žíznil jsem, a dali jste mi pít, neměl jsem střechu nad hlavou, a vy jste mne přijali, neměl jsem co na sebe, a vy jste mne oblékli, v nemoci jste o mne pečovali, a když jsem byl ve vězení, přišli jste za mnou.‘ Ti věrní namítnou: ‚Nevzpomínáme si, že bychom měli někdy příležitost se takto o tebe postarat.‘ Tehdy jim odpovím: ‚Co dobrého jste udělali pro jednoho z mých nepatrných bratrů, to jste udělali pro mne.‘“ (Matouš 25,31-40)
Pokud chceme prožívat radost, dívejme se kolem sebe a všímejme si lidí, kteří potřebují obléci, nasytit nebo navštívit. Pokud jim naplníme jejich potřebu, uvidíme radost, která se z nich přenese i na nás a vydrží mnohem déle než radost z toho, co jsme dostali.

     Tenhle klíč je kouzelný. Neotevírá jen „vánoční štěstí“, ale umožňuje nám přístup ke smysluplnému a radostnému životu každý den po celý rok. Přidejme si ho nejlépe hned teď na naši klíčenku.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Vlastík Fürst | neděle 24.12.2023 13:10 | karma článku: 23,92 | přečteno: 544x
  • Další články autora

Vlastík Fürst

8. květen – nejdůležitější výročí mého života

V mém životě je mnoho významných dnů, ale 8. květen je od roku 1986 tím nejdůležitějším a nejvýznamnějším výročím a svátkem mého života.

8.5.2024 v 8:47 | Karma: 21,54 | Přečteno: 388x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Na fotce nestárneme

Díváte se rádi na své fotky? Třeba na momentky ze svého dětství? Nebo na ty maturitní či dokonce svatební? Já osobně se k tomu dostanu jen velmi zřídka, přesto je mám rád.

5.5.2024 v 13:31 | Karma: 16,81 | Přečteno: 293x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Ano, bude hůř

Nedávno se mi vybavila hláška z filmu „Byl jednou jeden polda“. Konkrétně památná slova policejního patologa: „To si, pane kolego, takhle operuji, operuji a najednou koukám! Já pitvám, pitvám!“

2.5.2024 v 19:10 | Karma: 23,91 | Přečteno: 649x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Máš ho malýho

Pánové, už jste někdy něco podobného slyšeli? Pokud ano, jak jste se cítili? Určitě to není nic, co byste vyhledávali. A co teprve, když to o vás řekne nebo napíše žena?

26.4.2024 v 17:38 | Karma: 24,23 | Přečteno: 694x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Tři tisíce tři sta třicet tři

Co se vám vybaví, když slyšíte číslovku tři tisíce tři sta třicet tři? Je to tři tisíce tři sta třicet tři stříbrných stříkaček, které přeletěly přes tři tisíce tři sta třicet tři stříbrných střech?

24.4.2024 v 8:12 | Karma: 18,16 | Přečteno: 307x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

ANALÝZA: Prázdné gesto. USA dotují Izrael miliardami, pár bomb nic nezmění

9. května 2024  11:27

Premium Spojené státy ve středu zastavily dodávky bomb pro Izrael v reakci na operaci v Rafáhu. Dopady pro...

Není tam garance, že to bude svobodná volba, kritizuje ve Sněmovně Babiš

9. května 2024  5:15,  aktualizováno  11:25

Přímý přenos Na mimořádné schůzi se poslanci vrátili k návrhu pětikoalice na zavedení možnosti korespondenční...

Na střeše restaurace ležela mrtvá žena, policisté k ní museli po žebříku

9. května 2024  9:35,  aktualizováno  10:45

Mrtvá žena byla ve středu večer nalezena na střeše domu v ulici José Martího na pražském...

Politiky AfD napadla ve stánku skupina jejich odpůrců s transparentem

9. května 2024  10:35

Ve Stuttgartu, hlavním městě spolkové země Bádensko-Württembersko, byli napadeni dva politici...

  • Počet článků 3337
  • Celková karma 29,69
  • Průměrná čtenost 784x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.