Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Andrej Babiš: Dotaci jsem přece vrátil, tak jsem nevinný

Dnes se k soudu vrací kauza Čapí hnízdo. Andrej Babiš stále tvrdí, že se jedná o politický proces, protože o novém projednání rozhodl bývalý nejvyšší státní zástupce Pavel Zeman, který nebyl jmenován jeho vládou.

     Jen pro připomenutí, už v roce 2017 rozhodl Evropský úřad pro boj proti podvodům (OLAF), že v kauze Čapí hnízdo hrozí nebezpečí dotačního podvodu. Andrej Babiš tehdy prostřednictvím ministerstva financí, které zprávu obdrželo, zabránil jejímu zveřejnění. Městský soud v Praze později vyhověl žalobě organizace Kverulant a rozhodl, že nezveřejnění zprávy bylo nezákonné.
Andrej Babiš se nakonec rozhodl dotaci vrátit. Nepřímo tím přiznává, že to, co se stalo, nebylo úplně košer. Rád se také už roky chlubí, že dal stejnou částku, jakou tvořil jeho lup, na charitu.

     Tím se dostáváme k tomu, co u soudu zaznělo i dnes. Andrej Babiš opět prohlásil, že vlastně není co řešit, protože on dotaci vrátil. Jinými slovy: „Protože jsem vrátil lup, nejsem lupič!“ Je to jeho představa spravedlnosti.
Souhlasíte s ním? Pro třetinu voličů v naší zemi to není problém. Naopak, Andrej Babiš je v jejich očích hrdina, který umí najít skuliny v zákoně a ještě na tom dobře vydělat.
Nedávno jsem cestou z Prahy v kupé poslouchal rozhovor dvou mužů. Jeden volil Piráty, druhý Babišovo ANO. Pirát se pozastavoval nad tím, jak Andrej Babiš dokáže za každého režimu vydělávat na úkor nás, daňových poplatníků. Babišovec mu ale oponoval: „Co je na tom špatného? Já taky, když mi řemeslník opravil vodovod, tak jsem ho zaplatil na ruku, abych nemusel platit DPH!“

     Představme si jiný případ. Únosce vám unese dítě. Policie vyhlásí pátrání a rozjede se obrovská akce. Po několika dnech je únosce obklíčen a pod tlakem okolností vaše dítě propustí. Jak se k jeho případu postaví soud? Rozhodne, že ve chvíli, když únosce vaše dítě pod tlakem okolností propustil, přestal být únoscem? O tom pochybuji. Pro mne by byl únoscem i tak.
Andrej Babiš tvrdí, že když vrátil lup, není už lupič. Pro mne nejsou jeho slova důkazem o nevině, ale přiznáním viny. Jak ho totiž znám, svých peněz by se dobrovolně jen tak nevzdal. Vždyť jsou smyslem jeho života. Jen díky nim je tam, kde je. Jen díky nim má moc, jakou by bez nich nikdy neměl.   

     Kdybych byl Andrej Babiš nebo Alena Schillerová, tak bych vykřikoval, že si ANO loni v lednu koupilo osvobozující rozsudek, protože peněz no to má Andrej Babiš dost. Vždy, když se mu to hodí, tvrdí, že české soudy nejsou nestranné. Podle vedení ANO není nestranný dokonce ani Ústavní soud. Tak proč by měl být spravedlivý zrovna soud, který před rokem Andreje Babiše osvobodil?
Jenže nejsem ANO a tak jsem respektoval loňské vyhlášení soudu. Pravda, rozhodnutí Pavla Zemana, nejvyššího státního zástupce, mne potěšilo, a jsem zvědavý, jak bude znít nový rozsudek, který zazní možná ještě tento týden.

     Osobně si myslím, že vrácení lupu z lupiče vzorného občana nedělá. Přesto jsem přesvědčen, že poslední slovo bych neměl mít já ani Andrej Babiš, ale soud.  Možná se s verdiktem Městského soudu v Praze plně neztotožním, ale budu ho respektovat, protože soudce toho o této kauze ví mnohem více než já.

     Představme si, čistě hypoteticky, že soud Andreje Babiše odsoudí. Umíte si představit, co bude následovat? Uznal by Andrej Babiš svou vinu? Co myslíte, omluvil by se?

     Jak už jsem psal, konečné slovo má mít soud. Andreji Babišovi, přestože mi není sympatický a nejsem jeho volič, přeji spravedlivý, nepolitický, neobjednaný a nepodplacený soud.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Vlastík Fürst | středa 14.2.2024 13:31 | karma článku: 29,34 | přečteno: 933x
  • Další články autora

Vlastík Fürst

8. květen – nejdůležitější výročí mého života

V mém životě je mnoho významných dnů, ale 8. květen je od roku 1986 tím nejdůležitějším a nejvýznamnějším výročím a svátkem mého života.

8.5.2024 v 8:47 | Karma: 16,82 | Přečteno: 236x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Na fotce nestárneme

Díváte se rádi na své fotky? Třeba na momentky ze svého dětství? Nebo na ty maturitní či dokonce svatební? Já osobně se k tomu dostanu jen velmi zřídka, přesto je mám rád.

5.5.2024 v 13:31 | Karma: 16,58 | Přečteno: 291x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Ano, bude hůř

Nedávno se mi vybavila hláška z filmu „Byl jednou jeden polda“. Konkrétně památná slova policejního patologa: „To si, pane kolego, takhle operuji, operuji a najednou koukám! Já pitvám, pitvám!“

2.5.2024 v 19:10 | Karma: 23,91 | Přečteno: 648x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Máš ho malýho

Pánové, už jste někdy něco podobného slyšeli? Pokud ano, jak jste se cítili? Určitě to není nic, co byste vyhledávali. A co teprve, když to o vás řekne nebo napíše žena?

26.4.2024 v 17:38 | Karma: 24,23 | Přečteno: 693x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Tři tisíce tři sta třicet tři

Co se vám vybaví, když slyšíte číslovku tři tisíce tři sta třicet tři? Je to tři tisíce tři sta třicet tři stříbrných stříkaček, které přeletěly přes tři tisíce tři sta třicet tři stříbrných střech?

24.4.2024 v 8:12 | Karma: 18,16 | Přečteno: 307x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Češi se zdrželi souhlasu s migračním balíčkem. Podle Fialy je třeba udělat víc

8. května 2024  10:59,  aktualizováno  14:07

Zástupci členských států Evropské unie ve středu v Bruselu potvrdili shodu na konečné podobě...

Izrael otevřel přechod Kerem Šalom, humanitární pomoc se k civilistům nedostane

8. května 2024  9:48,  aktualizováno 

Izrael ve středu oznámil, že znovu otevírá přechod Kerem Šalom z Izraele do Pásma Gazy, který...

„Velmi neobvyklé.“ Izrael vyslal na Eurovizi šéfa bezpečnosti. Pod ochranou je zpěvačka

8. května 2024  13:51

Válka v Gaze a vlna protiizraelských nálad přiměla Tel Aviv, aby do dějiště letošního finále...

Za čtyři miliony eur ze slovenské sbírky pro Ukrajinu nakoupí munici u české firmy

8. května 2024  13:37

Za první čtyři miliony eur (100 milionů Kč) ze slovenské sbírky na nákup munice pro Ukrajinu bude...

Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?
Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?

Syndrom náhlého úmrtí kojence (SIDS – sudden infant death syndrome) je doslova noční můrou všech rodičů. V současné době lze tomuto zbytečnému...

  • Počet článků 3337
  • Celková karma 29,56
  • Průměrná čtenost 784x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.