Diskuse
Když je Všemohoucí bezmocný
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
ForrrestVšemocný ignorant1) Spoluúčast jiné bytosti na utrpení může utěšit pouze nějakého perverzního sadistu. Pokud je ten sadista navíc přesvědčen o tom, že ta spolutrpící bytost je všemocná (je schopna to utrpení zastavit), a přesto hodna uctívání, jedná se o velmi hloupého sadistu. Krvavé obětování vlastního syna by člověk očekával snad od nějakého primitivního afrického křováka, rozhodně ne od té "nejvyšší" bytosti. Ten, kdo takové jednání dokonce obdivuje, nemůže mít všech pět pohromadě 2) "Odmítnout a vybrat si možnost, že smrtí vše skončí jednou pro vždy." -Neodporuje to náhodou tomu biblickému "budou odsouzeni na věky"?? Každopádně, to přirovnání lidí ke zvířatům určeným k pokusným účelům.. je celkem trefné |
![]() |
FanuelZdravímZdravím, nepřišel jsem na svět abych přesvědčoval, ale abych s (B) pomocí narovnal nesmysly a vymítil bludy Stanek (Fanuel |
![]() |
vaťákRe: ZdravímPři čtení Vašich příspěvků do diskuze na mne padá podivný pocit. Podobně se mnou mluvili soudruzi v občanské výchově. Také tykali a měli patent na rozum. Jsem rád, že ostatní diskutující berou diskuzi jako součást vlastního hledání. Těm všem děkuji za podněty k mému vlastnímu přemýšlení o mém Bohu, který je všemohoucí, a přece, u lidí, kteří si myslí, že už vše ví, bezmocný. |
![]() |
leonetKdyž je Všemohoucí bezmocný?Dobrý večer, ten váš nadpis není přesný. On není bezmocný, to jen lidé nejsou ve svém omezeném myšlení schopni pochopit jeho všemohoucnost. On je především Svatý. To znamená, že se řídí nějakými pravidly. Nazvu je duchovní zákony. Ve svém nám nepochopitelném myšlení se rozhodl, že veškeré stvoření musi probíhat podle nějakých zákonů. A sám se ze své vůle rozhodl se těmito zákony řídit. To není bezmocnost, to je dobrovolné podřízení duchovním principům. Jestli se rozhodl, že jeho stvoření bude mít možnost svobodně rozhodovat, volit si z více možností, tak to respektuje. Jinak ve vašem článku je plno nepřesností svědčících o vašem povrchním poznání Slova Božího. Je to škoda, neboť máte sice plno zážitků, ale malou znalost duchovních principů. Vyvozujete často mylné závěry. Doporučují vrátit se k Božímu Slovu a proste Pána Ježíše o Jeho světlo k pochopení jeho Pravdy. |
![]() |
frnekRe: Když je Všemohoucí bezmocný?Souhlasim. Musite se znovuzrodit a dostat osobni zkusenost s Bohem. Muj Buh neni bezmocny. On presne vi pred ustanovenim sveta kdo ho prijme a kdo ne. V Bibli je napsane ze ukrizoval sveho syna pred ustanovenim sveta. Nic ho neprekvapilo. Napsat ze je bezmony hranici s rouhanim. |
![]() |
Quantum daemonten pantheisticky citat ze zacatku je hezkydocela rad bych si to precetl cele, ale ten odkaz vam nefunguje. |
![]() |
vaťákRe: ten pantheisticky citat ze zacatku je hezkyNevím, čím to je, mně odkaz funguje. Zkuste: http://frydek.net/view.php?cisloclanku=2009111201 |
![]() |
jaanaaaNerozumím tomu,proč Bůh nechá trpět zvířata při vývoji léků k záchraně lidského života, když záleží jen na něm, jestli člověk přežije nebo zemře. Vlastně nerozumím skoro ničemu. Sice jsem věřící, ale myslím, že ve skutečnosti je všechno jinak, než nám vy, kněží, povídáte. |
![]() |
FanuelZdravímZdravím, a dvanáctero znáš?? Několik z nich z nich ti ocituji to nikdo nezrušil a ani modlář Ježíš,.Tak za 1) NEUČINÍŠ SOBĚ PODOBENSTÍ (B) NIČEHO VYŘEZAVÁNÉHO, ŘEZANÉHO,TESANÉHO, Z KAMENE, ZE DŘEVA , Z HLÍNY. NIČEHO ŽIVÉHO, CO JE V NEBY VE VZDUCHU NA ZEMI POD ZEMÍ! TAK ZA 2) NEBUDEŠ SE TOMU KLANĚT ANI TO CTÍT. TAK ZA3) NEBUDEŠ MÍT JINÝCH (B) PŘEDE MNOU. To měj na paměti než něco napíšeš starý zákon(Tóru) nikdo nezrušil ani blázen a modlář Nazaretský. Stanek (Fanuel) |
![]() |
pesimistaRe: ZdravímSTANKU, PŘEČTI SI DESATERO V HEBREJŠTINĚ (V TOŘE JE DVAKRÁT) PLÁSÁŠ BLBOSTI |
![]() |
FanuelRe: Těch přikázání (micvot) je celkem 613..Zdravím, rabíni a různé ješivy vyplodily spoutu knich a kdo je čte a kdo se řídí složitým systémem, který není od JHVH , ale od lidí?? (B) chtěl (záměr) v jednoduchosti a splnitelnosti, skrze smlouvu na Orébě (Sinaj) pro budoucí generace Izraele, ale i pro ostatní národy takový duchovni rozměr, který se dá uplatnit i v kritických situacích a to bez vyjimek. 613 to v každém případě není. Rok má kolik dní?? Tak i těch dvanáctero od JHVH na dodržování dá pěknou makačku a to me věř. A ne vždy se podaří, ale to je již jiná kapitola. Stanek (Fanuel) |
![]() |
FanuelRe: ZdravímZdravím, vždy bylo dvanáct pro každý kmen jedno. Jenže se jeden kmen skoro vybil Benjamin a půl pokolení se tím pádem ztratilo. Těch príkázání je opravdu dvanáct a i v té Tóře, jde jen o to je rozdělit a nemíchat dohromady. Stanek (Fanuel) |
![]() |
celimRe: ZdravímNejsem teolog, ale přesto napíši svůj názor! Když se Mojžíš vrátil ke svému lidu, tak viděl, že se klaněli modlám, ale to není totéž, jako když se klaním před křížem s postavou Krista! Protože já se neklaním té figurce, ale myšlence na jeho utrpení. Stejně tak když je někde Madona, tak se neuctívá ten její obraz, ale to co představuje a každý velmi dobře ví, že to je fikce a ne pravá podoba. Řekl bych to takto: jídlo jíme prostřednictvím lžíce, abychom ho dostali do úst. Netěšíme se na tu lžíci, ale na to jídlo. |
![]() |
FanuelRe: ZdravímZdravím, no sám přiznáváš že se klaníš myšlence, ale ta již není od (B) no a tak jsi porušil přikázání (dvanáctero). Nebudeš se klanět ničemu, ničemu???Jen (JHVH). Co se týká Mojžíše a lidu Izraele tak to se dá pochopit hřích leží ve dveřích každý den a nabitá svoboda po vyjítí z Egypta tak ta sváděla. No to zlatý tele je problém vždyť Izrael za to již několikrát zaplatil. Každá smlouva, která je daná je svatá mezi lidem a (B). Je dáno i odpuštění, ale člověk si musí uvědomit a přiznat s lítostí svoje přestoupení a (JHVH) rozhodne v kterých případech a zda se smiluje, či slituje a tím pádem dojde k odpuštění konkrétnímu člověku. Každý za svůj hřích zemře až do doby proměny 2018. Stanek (Fanuel) |
![]() |
celimRe: ZdravímAle to je trochu překrouceno! myšlence se neklaním , ale při klanění vzpomínám našeho trojjediného Pána , prostě vzpomínám na Něj! A to je podstatné. Ta připomínka jeho existence! Moje mysl se obrací k Bohu a ne k něčemu co visí na zdi. To je jen připomínkou, jakousi mnemotechnickou pomůckou! |
![]() |
vaťákRe: ZdravímJežíš často hovořil v tzv. podobenstvích. Své království přirovnával k věcem, které lidé vídali ve svém reálném životě. Chtěl, aby jim to připomínalo jejich Boha. Proto jsem přesvědčen o tom, že jakákoliv pomůcka, která mne obrací zpět k mému živému Bohu, je dobrá. |
![]() |
FanuelRe: ZdravímZdravím, učte se od první třídy!! Kdo to kdy viděl učit se až od páté?? Jinak si povinně přečti ta přikázání a jest-li umíš číst tak si to přečti, jinak považuji nesmyslnou debytu za ukončenou. Stanek (Fanuel) |
![]() |
TuubeenTu otázku z perexujsem ještě jako dítě četla ve sbírce židovských vtipů... |
![]() |
u nás v kocourkověProtimluvy ....když chce jeden o něčem vykládat měl by tomu především rozumět a ne tápat .... všechno vědění není jeden příběh nebo jedna kniha, vědění je všude okolo a jen slepí a hluší to nevědí .... |
![]() |
vaťákRe: Protimluvy ....Kdyby lidé hovořili jen o tom, čemu rozumí, to by bylo na světě ticho. To, že hovořím i o svém hledání a tápání je důkazem toho, že chci slyšet názory druhých lidí, kteří možná to, co já hledám, už našli a mohou mi poradit. |
![]() |
studánkaPlácáníŘíká se sice v náboženských textech, že Bůh je všemohoucí a vševědoucí. Zde jste uvedl, kdy je i bezmocný a já uvedu, kdy je nevědoucí. Jak ví, že k poslednímu soudu se dostaví všichni lidé? Já se tam tedy nedostavím. |
![]() |
Alka.24A neníta otázka špatně položená? Nemá tam být kde chcete skončit PO Božím soudu? |
![]() |
vaťákRe: A neníO tom, kdde se octnu po Božím soudu, se rozhoduje na Božím soudu. Přesto musím uznat, že máte pravdu. Ve svém počítači si ji opravím. |
![]() |
Jakub KunčickýDobrý den,nikdy jsem náboženství neuznával, proto pokud se vás nějakým způsobem dotknu, v žádném případě to nebylo chtěné. Chci jen říct: nejsem věřící člověk. Nejsem dost dobrý v metaforách a v odkrývání významů náboženství, Bible apod...nelíbí se mi poslední pasáž: kdo je vyvolený?Jakým způsobem se dostane vpravo? Sám od sebe svým "zbožným" životem? Kdo je ztracen a za co, když příjde na část vlevo? Kde bere kdo to právo o tom rozhodovat? My sami? Každý by v tom případě chtěl být vpravo. Dále: jak může být Bůh všechno kolem nás, a v nás? Co to znamená? |
![]() |
viveka77Re: Dobrý den,Hrál jste někdy sám se sebou šachy? Přesně to udělal On, ale ve velkém. Nerozdvojil se, on se zmiliardnásobil. A teď hraje život sám se sebou. Každý z nás je On, každý z nás dostal do vínku svobodnou vůli, schopnost tvořit svůj osud a zapomění na svou skutečnou identitu. Je na každém, jestli se už bude chtít rozpomenout nebo si bude chtít ještě hrát. Ale jednou se musí rozpomenout každý. |
![]() |
vaťákRe: Dobrý den,Podle Bible jsem to já, kdo rozhoduji o tom, kde budu, zda napravo nebo nalevo. Bůh jako soudce jen bude respektovat mé rozhodnutí. Bůh říká: "Chceš žít věčně? Pak se mnou počítej ve svém životě a respektuj pravidla, která budou platit i v mém království!" Ale také říká: "Nechceš? Mrzí ne to. Ale respektuji Tvé svobodné rozhodnutí. K Vaší poslední otázce - to je něco, co nás přesahuje. Bůh nás přesahuje a my nejsme schopni pochopit vše, co o něm víme. Ale to neznamená, že ho kvůli tomu musíme zavrhnout. Já osobně nerozumím tomu, jak probíhá přenos mého rozhovoru na mobilním telefonu a přesto jsem rád, že mobil mám. To, že něčemu nerozumím, ještě neznamená, že jsem hlupák. Moje moudrá babička říkávala: "Kdo se neptá, zemře jsko hlupák." Já už se při čtení Bible ptám 46 let. Některé otázky mi byly zodpovězeny a některé nové přibyly. A tak se budu ptát dál. To samé bych přl i Vám. |
![]() |
viveka77Co to je za argument, tohleto"Pokud ale zvíře zemře a jeho smrt přispěje k objevu nové léčebné metodě, zachraňující lidské životy, pak jeho smrt nebyla zbytečná." Pokud vás zastřelím abych získala vaši peněženku, vaše smrt taky nebude zbytečná. |
![]() |
Jakub KunčickýRe: Co to je za argument, tohletoPřesně tak, souhlasím...opravdu hodně divný argument... |
![]() |
dominiusSouhlas! Karma UP!"Bůh je všemohoucí a přece je často bezmocný" Ano, to je přesné... dal nám svobodnou vůli, pokud ji chceme mít, ani Bůh nebude zasahovat do všeho... |
![]() |
Clara ShotV epištolách také ale Pavel píše:.. radujte se, neboť Vy jste vyvolení ke spasení.. Mohl byste mi, prosím Vás objasnit možnost svobodné vůle nechat se spasit Kristem, pokud je tato stať pravdivá..? Mám opravdu navybranou? Neznamená to snad, že pokud je někdo vyvolený, ti ostatní jsou už z logiky věci zatracení? A pokud se Pavel v této stati mýlil a je nepravdivá, nedává mi to dobrý důvod pochybovat o tom ostatním? |
![]() |
dominiusRe: V epištolách také ale Pavel píše:Máte na vybranou. Stačí Boha upřímně odmítnout a doufat v "muka pekelná". Ovšem kdo z lidí je ochoten takhle absurdně riskovat zatracení, že? |
![]() |
LuisaRe: V epištolách také ale Pavel píše:Teda vy máte bobky z toho pekla! Nech toho strašení... (A propo, na vybranou nikdo nemá..., buď věříš nebo nevěříš, to není o výběru |
![]() |
celimRe: V epištolách také ale Pavel píše:No a kdo by neměl z pekla bobky, tak ten škodí sám sobě. Co je to vlastně peklo? Peklo je pro malé dítě nepřítomnost rodiče! A my jsme Boží děti. |
![]() |
LuisaRe: V epištolách také ale Pavel píše:Ach jo... A když vám tu ateisti citujou Freuda (že bůh je oidipský otec...), tak se ošíváte (Takže "věříte" jen ze strachu? A to je jako "správný"? Děti SNAD milují své rodiče ze strachu?) |
![]() |
celimRe: V epištolách také ale Pavel píše:No možná jsem se nevyjádřil úplně přesně. Chtěl jsem jen naznačit, že peklo není ten kotel pod kterým topí čerti, ale že je to nemožnost být Bohu nablízku o kterou to možnost se můžeme sami připravit a přijde mi to jako stav dítěte, které nemá poblíž milovanou bytost.! |
![]() |
KJVRe: V epištolách také ale Pavel píše:Omlouvám se, že se do toho montuju, ale nedá mi to. Bůh ukázal, že jeho záměrem je zachránit lidi, kteří využijí výkupní oběti J.Krista. Tito lidé jsou vyvolení k záchraně. Bůh nevyvolil konkrétně Frantíka Nováka nebo Pepu Dvořáka. Každý člověk má svobodnou vůli a rozhoduje se, kterou cestu si v životě zvolí. Přirozeně Bůh bere v úvahu okolnosti, dobu, výchovu, možnosti, a.t.d. každého člověka a spravedlivě uplatňuje tuto oběť ve prospěch lidí je-li to jen trochu možné. Ap. Pavel psal lidem, kteří tuto dobrou zprávu o J.Kristu (evangelium) znali a uvěřili ji. V tomto smyslu je nazývá vyvolenými k záchraně. |
![]() |
AntarrRe: V epištolách také ale Pavel píše:Neumím si dost dobře představit Vaše myšlenkové pochody ve větě: …kteří využijí výkupní oběti J. Krista. Samotné slovo někoho využít, ve mně evokuje něco nesprávného. Tak, jak jste to napsal, to zní jako využít neštěstí druhého ve svůj prospěch. |
![]() |
KJVRe: V epištolách také ale Pavel píše:Je to ve smyslu využít šance, kterou Bůh dává lidem, jak ti i přes svoji nedokonalost (získanou prvotním hříchem) a hříšnost, mohou získat Boží přízeň, odpuštění hříchů a tím i život. Lidé, kteří věří v moc výkupní oběti J.Krista, snaží se následovat jeho příkladu v lásce, pravdivosti, obětavosti, získávají skutečně blízký vztah k Bohu a mohou se spolehnout, že i přes chyby a neúmyslné hříchy, kterých se nutně ve své nedokonalosti dopouštějí, neztrácí jeho přízeň a že Bůh vyslýchá jejich modlitby. Boží spravedlnosti umožňuje odpustit jejich hříchy a nedokonalost právě obětní smrt J.Krista, který ji dobrovolně podstoupil ve prospěch všeho lidstava. |
![]() |
AntarrRe: V epištolách také ale Pavel píše:V náboženském smyslu je to tak, jak píšete. Jak ale chápat v této věci evangelia a učení apoštola Pavla? Je mezi nimi očividně rozpor. Věřící lidé často říkají, že věří všemu, co je napsáno v Bibli. Tímto tvrzením se však jedno popírá druhým. Pravda může být buď jedno, nebo druhé. Je otázkou, podle čeho si vybrat to správné. Dva protichůdné výklady přece nemohou být oba pravdivé. |
![]() |
KJVRe: V epištolách také ale Pavel píše:Ap. Pavel zasvětil svůj život službě evangeliu (t.j. dobré zprávě o J.Kristu), takže o nějakém rozporu mezi evangeliem a činností ap. Pavela nemůže být ani řeči. Nakonec sám Pavel vypravuje, jak byl k této službě pověřen samotným vzkříšeným J.Kristem. Člověku nezbývá nic jiného, než tyto spisy číst a přemýšlet o nich. Bibli je možné porozumět, je-li vysvětlována a přijímána v tom samém duchu ve kterém je psána. Je k tomu nezbytná opravdová touha tyto věci poznat, láska k pravdě a spravedlnosti, úsilí a vytrvalost a Boží pomoc. Blízký vztah k Bohu a naděje na věčný život za to stojí. |
![]() |
AntarrRe: V epištolách také ale Pavel píše:Člověk, který chce naplnit smysl svého života, musí především hledat pravdu a pak samozřejmě měnit svůj postoj a celého sebe v tomto poznání. Hledat pravdu, znamená vložit vlastní námahu do tohoto procesu. Prosté přijímání čehokoliv bez porozumění není prospěšné. Je oblíbeným argumentem nevěřících o slepé víře. Proto jsem poukázal na výroky, které byly zdánlivě bezchybně dokázány, ale přitom jsou (písemně) neslučitelné. Ap. Pavel krásně vystihl dokonalost a poznatelnost Stvořitele v Listě Římanům (1,20). Je škoda, že na některých jiných místech vzhledem k tomuto jasnému poznání, již tomu tak není. Pravda nezná mezery a rozpory a musí dokonale zodpovídat přírodním zákonům. Vaše pouhé konstatování o neexistenci rozporů zůstává podle mě bez důkazů. |
![]() |
Clara ShotOn ten ten dopis pokračuje ve smyslu:..a vězte, že jsou tací, kteří i kdyby stokrát chtěli, nebudou vybráni.. nepamatuji si přesné znění, tak jsem to nechtěl citovat, klidně si to najděte, těch dopisů není tak mnoho, aby nad tím člověk musel trávit věčnost. Z jednoho toho dopisu prostě vyplývá, že většina lidí prostě spasená nebude, i kdyby chtěli, takže asi tak. |
![]() |
vaťákRe: On ten ten dopis pokračuje ve smyslu:Některé texty Bible nám dnes mohou dělat problémy, protože naše chápání pojmů může být jiné, než pisatele - apoštola Pavla. To, že Bůh dopředu ví, kdo přijme jeho nabídku a také, kdo ji nepřijme, ještě neznamená, že dopředu určil, kdo bude a kdo nebude spasen. Bůh nám dal svobodnou vůli. Kdo přijme jeho nabídku, ten bude spasen. Kdysi mi pomohlo přirovnání k meteorologovi, který předpovídá počasí. Myslím, že nikdo z nás si nemyslí, že je to meteorolog, kdo určuje, jak bude zítra. Vím, že je to nedokonalý příklad, který zase někdo překroutí, ale mně pomohl přijmout vírou, že Bůh ví a přece mám možnost se rozhodnout tak, jak chci já. |
předchozí | 1 2 | další |
Žebříčky
- Martin Vavruša
Měním daňový domicil, pa pa
- Zdeňka Ortová
Pražáci jsou na slovo skoupí a někteří mají potíže slušně odpovědět
- Markéta Šichtařová
Tak už ty lidi konečně vyhoďte!
- Filip Vracovský
Metály u nás dostává kdejaký kolaborant.... Šimon Pánek vhodný není...
- Jaroslav Červenka
Petr Fiala opět mluvil hezky, je opravdu nutná účast na dalším summitu?
- Ladislav Větvička
Konečně su v bezpeči - sudruzi v parlamentu brzo podepišu smluvu o pobytu vojsk
- Zdenek Horner
Nenecháme nikoho padnout
- Josef Prouza
769 dotačních titulů a 769 korun důchodcům ve valorizaci
- Kateřina Lhotská
Od klimatického aktivismu ke klimatické tyranii
- Karla Šimonovská - Slezáková
Jsem prý blázen
- Ladislav Větvička
Konečně su v bezpeči - sudruzi v parlamentu brzo podepišu smluvu o pobytu vojsk
- Martin Vavruša
Měním daňový domicil, pa pa
- Kateřina Lhotská
Od klimatického aktivismu ke klimatické tyranii
- Markéta Šichtařová
Tak už ty lidi konečně vyhoďte!
- Petr Hannig
Ne oteplováním. Lidstvo si zničí svou planetu mnohem rychleji
- Josef Prouza
769 dotačních titulů a 769 korun důchodcům ve valorizaci
- Ladislav Větvička
Samozvanci v Ostravě pobuřovali proti stavbě amerycke zakladny Mošnov
- Jaroslav Červenka
Petr Fiala opět mluvil hezky, je opravdu nutná účast na dalším summitu?
- Ladislav Pokorný
GEN (2) Miroslava Němcová: V jednoduchosti je síla
- Zdenek Horner
Nenecháme nikoho padnout