Pátek 9. června 2023, svátek má Stanislava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 9. června 2023 Stanislava

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Forrrest

Všemocný ignorant

1) Spoluúčast jiné bytosti na utrpení může utěšit pouze nějakého perverzního sadistu. Pokud je ten sadista navíc přesvědčen o tom, že ta spolutrpící bytost je všemocná (je schopna to utrpení zastavit), a přesto hodna uctívání, jedná se o velmi hloupého sadistu. Krvavé obětování vlastního syna by člověk očekával snad od nějakého primitivního afrického křováka, rozhodně ne od té "nejvyšší" bytosti. Ten, kdo takové jednání dokonce obdivuje, nemůže mít všech pět pohromaděRv

2) "Odmítnout a vybrat si možnost, že smrtí vše skončí jednou pro vždy." -Neodporuje to náhodou tomu biblickému "budou odsouzeni na věky"??:-)

Každopádně, to přirovnání lidí ke zvířatům určeným k pokusným účelům.. je celkem trefné:-/

0/0
21.11.2009 17:47

Fanuel

Zdravím

Zdravím, nepřišel jsem na svět abych přesvědčoval, ale abych s (B) pomocí narovnal nesmysly a vymítil bludy;-D. Vše rozhodne rok 2018;-) chcešli žít vyvol dobré a zavrhni zlé. Uč se od první třídy (pentau) a ne od páté to snad chápeš??R^ Jinak komu není z hůry dáno v apatyce nekoupí;-D. Debatu považuji za ukončenou.

Stanek (Fanuel  V

0/0
20.11.2009 8:07

vaťák

Re: Zdravím

Při čtení Vašich příspěvků do diskuze na mne padá podivný pocit. Podobně se mnou mluvili soudruzi v občanské výchově. Také tykali a měli patent na rozum.

Jsem rád, že ostatní diskutující berou diskuzi jako součást vlastního hledání. Těm všem děkuji za podněty k mému vlastnímu přemýšlení o mém Bohu, který je všemohoucí, a přece, u lidí, kteří si myslí, že už vše ví, bezmocný.

0/0
20.11.2009 20:06

MudaFuka

neverim, ze to bude zrovna tak jak rikate vy krestani

0/0
18.11.2009 22:08

leonet

Když je Všemohoucí bezmocný?

Dobrý večer, ten váš nadpis není přesný. On není bezmocný, to jen lidé nejsou ve svém omezeném myšlení schopni pochopit jeho všemohoucnost. On je především Svatý. To znamená, že se řídí nějakými pravidly. Nazvu je duchovní zákony. Ve svém nám nepochopitelném myšlení se rozhodl, že veškeré stvoření musi probíhat podle nějakých zákonů. A sám se ze své vůle rozhodl se těmito zákony řídit. To není bezmocnost, to je dobrovolné podřízení duchovním principům. Jestli se rozhodl, že jeho stvoření bude mít možnost svobodně rozhodovat, volit si z více možností, tak to respektuje.

Jinak ve vašem článku je plno nepřesností svědčících o vašem povrchním poznání Slova Božího. Je to škoda, neboť máte sice plno zážitků, ale malou znalost duchovních principů. Vyvozujete často mylné závěry. Doporučují vrátit se k Božímu Slovu a proste Pána Ježíše o Jeho světlo k pochopení jeho Pravdy.

0/0
18.11.2009 21:37

frnek

Re: Když je Všemohoucí bezmocný?

Souhlasim. Musite se znovuzrodit a dostat osobni zkusenost s Bohem.

Muj Buh neni bezmocny.  On presne vi pred ustanovenim sveta kdo ho prijme a kdo ne. V Bibli je napsane ze ukrizoval sveho syna pred ustanovenim sveta. Nic ho neprekvapilo. Napsat ze je bezmony hranici s rouhanim.:-)

0/0
19.11.2009 5:42

Quantum daemon

ten pantheisticky citat ze zacatku je hezky

docela rad bych si to precetl cele, ale ten odkaz vam nefunguje.

0/0
18.11.2009 20:25

vaťák

Re: ten pantheisticky citat ze zacatku je hezky

Nevím, čím to je, mně odkaz funguje.

Zkuste:

http://frydek.net/view.php?cisloclanku=2009111201

0/0
18.11.2009 21:02

jaanaaa

Nerozumím tomu,

proč Bůh nechá trpět zvířata při vývoji léků k záchraně lidského života, když záleží jen na něm, jestli člověk přežije nebo zemře. Vlastně nerozumím skoro ničemu. Sice jsem věřící, ale myslím, že ve skutečnosti je všechno jinak, než nám vy, kněží, povídáte.

0/0
18.11.2009 20:16

Fanuel

Zdravím

Zdravím, a dvanáctero znáš?? Několik z nich z nich ti ocituji to nikdo nezrušil a ani modlář Ježíš,.Tak za 1) NEUČINÍŠ SOBĚ PODOBENSTÍ (B) NIČEHO VYŘEZAVÁNÉHO, ŘEZANÉHO,TESANÉHO, Z KAMENE, ZE DŘEVA , Z HLÍNY. NIČEHO ŽIVÉHO, CO JE V NEBY VE VZDUCHU NA ZEMI POD ZEMÍ!

TAK ZA 2) NEBUDEŠ SE TOMU KLANĚT ANI TO CTÍT. TAK ZA3) NEBUDEŠ MÍT  JINÝCH (B) PŘEDE MNOU. ;-D

To měj na paměti než něco napíšeš starý zákon(Tóru) nikdo nezrušil ani blázen a modlář Nazaretský.

Stanek (Fanuel)V

0/0
18.11.2009 20:14

pesimista

Re: Zdravím

STANKU, PŘEČTI SI DESATERO V HEBREJŠTINĚ (V TOŘE JE DVAKRÁT) PLÁSÁŠ BLBOSTI

0/0
18.11.2009 20:43

Clara Shot

Těch přikázání (micvot) je celkem 613..

0/0
18.11.2009 22:02

Fanuel

Re: Těch přikázání (micvot) je celkem 613..

Zdravím, rabíni a různé ješivy vyplodily spoutu knich a kdo je čte a kdo se řídí složitým systémem, který není od JHVH , ale od lidí??;-D 613 je hezký číslo, ale každé Micvokt nikdo do detailu není schopen z lidí dodržovat nejsme andělé(poslové) a i u nich zanechal JHVH nedostatku a nedokonalosti a kdo  tvrdí opak tak lže , jak před (B) tak i před lidmi. ;-)

(B) chtěl (záměr) v jednoduchosti a splnitelnosti, skrze smlouvu na Orébě (Sinaj) pro budoucí generace Izraele, ale i pro ostatní národy takový duchovni rozměr, který se dá uplatnit i v kritických situacích a to bez vyjimek. 613 to v každém případě není. Rok má kolik dní?? Tak i těch dvanáctero od JHVH na dodržování dá pěknou makačku a to me věř. A ne vždy se podaří, ale to je již jiná kapitola.

Stanek (Fanuel)

0/0
19.11.2009 5:40

Fanuel

Re: Zdravím

Zdravím, vždy bylo dvanáct pro každý kmen jedno. Jenže se jeden kmen skoro vybil Benjamin a půl pokolení se tím pádem ztratilo. Těch príkázání je opravdu dvanáct a i v té Tóře, jde jen o to je rozdělit a nemíchat dohromady.;-D Co se týče pak redakce (výbojů)tak část zůstala před Jordánem dvě a půl pokolení (kmenů) a devět a půl kmenů přešlo Jordán s Jozue. N a tak se traduje na deset pro každý kmen jedno.

 Stanek (Fanuel)V

0/0
19.11.2009 5:28

celim

Re: Zdravím

Nejsem teolog, ale přesto napíši svůj názor! Když se Mojžíš vrátil ke svému lidu, tak viděl, že se klaněli modlám, ale to není totéž, jako když se klaním před křížem s postavou Krista! Protože já se neklaním té figurce, ale myšlence na jeho utrpení. Stejně tak když je někde Madona, tak se neuctívá ten její obraz, ale to co představuje a každý velmi dobře ví, že to je fikce a ne pravá podoba. Řekl bych to takto: jídlo jíme prostřednictvím lžíce, abychom ho dostali do úst. Netěšíme se na tu lžíci, ale na to jídlo.

0/0
18.11.2009 20:51

Fanuel

Re: Zdravím

Zdravím, no sám přiznáváš že se klaníš myšlence, ale ta již není od (B) no a tak jsi porušil přikázání (dvanáctero). Nebudeš se klanět ničemu, ničemu???Jen (JHVH).

Co se týká Mojžíše a lidu Izraele tak to se dá pochopit hřích leží ve dveřích každý den a nabitá svoboda po vyjítí z Egypta tak ta sváděla. No to zlatý tele je problém vždyť Izrael za to již několikrát zaplatil. Každá smlouva, která je daná je svatá mezi lidem a (B). Je dáno i odpuštění, ale člověk si musí uvědomit a přiznat s lítostí svoje přestoupení a (JHVH) rozhodne v kterých případech a zda se smiluje, či slituje a tím pádem dojde k odpuštění konkrétnímu člověku. Každý za svůj hřích zemře až do doby proměny 2018.

Stanek (Fanuel)

0/0
19.11.2009 5:51

celim

Re: Zdravím

Ale to je trochu překrouceno! myšlence se neklaním , ale při klanění vzpomínám našeho trojjediného Pána , prostě vzpomínám na Něj! A to je podstatné. Ta připomínka jeho existence! Moje mysl se obrací k Bohu a ne k něčemu co visí na zdi. To je jen připomínkou, jakousi mnemotechnickou pomůckou!

0/0
19.11.2009 13:20

vaťák

Re: Zdravím

Ježíš často hovořil v tzv. podobenstvích. Své království přirovnával k věcem, které lidé vídali ve svém reálném životě. Chtěl, aby jim to připomínalo jejich Boha.

Proto jsem přesvědčen o tom, že jakákoliv pomůcka, která mne obrací zpět k mému živému Bohu, je dobrá. :-)

0/0
19.11.2009 13:39

Fanuel

Re: Zdravím

Zdravím, učte se od první třídy!! Kdo to kdy viděl učit se až od páté??;-D

Jinak si povinně přečti ta přikázání a jest-li umíš číst tak si to přečti, jinak považuji nesmyslnou debytu za ukončenou.;-)

Stanek (Fanuel) V

0/0
20.11.2009 8:10

Tuubeen

Tu otázku z perexu

jsem ještě jako dítě četla ve sbírce židovských vtipů... ;-)

0/0
18.11.2009 19:13

u nás v kocourkově

Protimluvy ....

když chce jeden o něčem vykládat měl by tomu především rozumět a ne tápat .... všechno vědění  není jeden příběh nebo jedna kniha, vědění je všude okolo a jen slepí a hluší to nevědí ....

0/0
18.11.2009 18:49

vaťák

Re: Protimluvy ....

Kdyby lidé hovořili jen o tom, čemu rozumí, to by bylo na světě ticho.

To, že hovořím i o svém hledání a tápání je důkazem toho, že chci slyšet názory druhých lidí, kteří možná to, co já hledám, už našli a mohou mi poradit.

0/0
18.11.2009 19:30

studánka

Plácání

Říká se sice v náboženských textech, že Bůh je všemohoucí a vševědoucí. Zde jste uvedl, kdy je i bezmocný a já uvedu, kdy je nevědoucí. Jak ví, že k poslednímu soudu se dostaví všichni lidé? Já se tam tedy nedostavím.

0/0
18.11.2009 18:26

pesimista

Re: Plácání

studánko, půjdeš, a dobrovolně

0/0
18.11.2009 18:37

Alka.24

A není

ta otázka špatně položená? Nemá tam být kde chcete skončit PO Božím soudu?

0/0
18.11.2009 18:25

vaťák

Re: A není

O tom, kdde se octnu po Božím soudu, se rozhoduje na Božím soudu. Přesto musím uznat, že máte pravdu. Ve svém počítači si ji opravím.

0/0
18.11.2009 18:48

Jakub Kunčický

Dobrý den,

nikdy jsem náboženství neuznával, proto pokud se vás nějakým způsobem dotknu, v žádném případě to nebylo chtěné. Chci jen říct: nejsem věřící člověk. Nejsem dost dobrý v metaforách a v odkrývání významů náboženství, Bible apod...nelíbí se mi poslední pasáž: kdo je vyvolený?Jakým způsobem se dostane vpravo? Sám od sebe svým "zbožným" životem? Kdo je ztracen a za co, když příjde na část vlevo? Kde bere kdo to právo o tom rozhodovat? My sami? Každý by v tom případě chtěl být vpravo. Dále: jak může být Bůh všechno kolem nás, a v nás? Co to znamená?

0/0
18.11.2009 18:22

viveka77

Re: Dobrý den,

Hrál jste někdy sám se sebou šachy? Přesně to udělal On, ale ve velkém. Nerozdvojil se, on se zmiliardnásobil. A teď hraje život sám se sebou. Každý z nás je On, každý z nás dostal do vínku svobodnou vůli, schopnost tvořit svůj osud a zapomění na svou skutečnou identitu.

Je na každém, jestli se už bude chtít rozpomenout nebo si bude chtít ještě hrát. Ale jednou se musí rozpomenout každý.

0/0
18.11.2009 18:34

viveka77

Re: Dobrý den,

I Studánka :-)

0/0
18.11.2009 18:36

vaťák

Re: Dobrý den,

Podle Bible jsem to já, kdo rozhoduji o tom, kde budu, zda napravo nebo nalevo. Bůh jako soudce jen bude respektovat mé rozhodnutí.

Bůh říká: "Chceš žít věčně? Pak se mnou počítej ve svém životě a respektuj pravidla, která budou platit i v mém království!"

Ale také říká: "Nechceš? Mrzí ne to. Ale respektuji Tvé svobodné rozhodnutí.

K Vaší poslední otázce - to je něco, co nás přesahuje. Bůh nás přesahuje a my nejsme schopni pochopit vše, co o něm víme. Ale to neznamená, že ho kvůli tomu musíme zavrhnout. Já osobně nerozumím tomu, jak probíhá přenos mého rozhovoru na mobilním telefonu a přesto jsem rád, že mobil mám.

To, že něčemu nerozumím, ještě neznamená, že jsem hlupák. Moje moudrá babička říkávala: "Kdo se neptá, zemře jsko hlupák." Já už se při čtení Bible ptám 46 let. Některé otázky mi byly zodpovězeny a některé nové přibyly. A tak se budu ptát dál. To samé bych přl i Vám.

0/0
18.11.2009 19:26

viveka77

Co to je za argument, tohleto

"Pokud ale zvíře zemře a jeho smrt přispěje k objevu nové léčebné metodě, zachraňující lidské životy, pak jeho smrt nebyla zbytečná."

Pokud vás zastřelím abych získala vaši peněženku, vaše smrt taky nebude zbytečná. ;-€

0/0
18.11.2009 18:21

Jakub Kunčický

Re: Co to je za argument, tohleto

Přesně tak, souhlasím...opravdu hodně divný argument...

0/0
18.11.2009 18:25

Tuubeen

Re: Co to je za argument, tohleto

R^

0/0
18.11.2009 19:14

dominius

Souhlas! Karma UP!

"Bůh je všemohoucí a přece je často bezmocný"

Ano, to je přesné... dal nám svobodnou vůli, pokud ji chceme mít, ani Bůh nebude zasahovat do všeho...

0/0
18.11.2009 18:19

Clara Shot

V epištolách také ale Pavel píše:

.. radujte se, neboť Vy jste vyvolení ke spasení..

Mohl byste mi, prosím Vás objasnit možnost svobodné vůle nechat se spasit Kristem, pokud je tato stať pravdivá..? Mám opravdu navybranou? Neznamená to snad, že pokud je někdo vyvolený, ti ostatní jsou už z logiky věci zatracení? A pokud se Pavel v této stati mýlil a je nepravdivá, nedává mi to dobrý důvod pochybovat o tom ostatním?

0/0
18.11.2009 18:13

dominius

Re: V epištolách také ale Pavel píše:

Máte na vybranou. Stačí Boha upřímně odmítnout a doufat v "muka pekelná". Ovšem kdo z lidí je ochoten takhle absurdně riskovat zatracení, že?

0/0
18.11.2009 18:18

Luisa

Re: V epištolách také ale Pavel píše:

Teda vy máte bobky z toho pekla!  Nech toho strašení... ;-);-D.

(A propo, na vybranou nikdo nemá..., buď věříš nebo nevěříš, to není o výběru ;-))

0/0
18.11.2009 20:40

celim

Re: V epištolách také ale Pavel píše:

No a kdo by neměl z pekla bobky, tak ten škodí sám sobě. Co je to vlastně peklo? Peklo je pro malé dítě nepřítomnost rodiče! A my jsme Boží děti.

0/0
18.11.2009 20:58

Luisa

Re: V epištolách také ale Pavel píše:

Ach jo... A když vám tu ateisti citujou Freuda (že bůh je oidipský otec...), tak se ošíváte ;-). Teď píšeš vlastně to samý... :-).

(Takže "věříte" jen ze strachu? A to je jako "správný"? Děti SNAD milují své rodiče ze strachu?)

0/0
18.11.2009 21:22

celim

Re: V epištolách také ale Pavel píše:

No možná jsem se nevyjádřil úplně přesně. Chtěl jsem jen naznačit, že peklo není ten kotel pod kterým topí čerti, ale že je to nemožnost být Bohu nablízku o kterou to možnost se můžeme sami připravit a přijde mi to jako stav dítěte, které nemá poblíž milovanou bytost.!

0/0
18.11.2009 22:03

KJV

Re: V epištolách také ale Pavel píše:

Omlouvám se, že se do toho montuju, ale nedá mi to. Bůh ukázal, že jeho záměrem je zachránit lidi, kteří využijí výkupní oběti J.Krista. Tito lidé jsou vyvolení k záchraně. Bůh nevyvolil konkrétně Frantíka Nováka nebo Pepu Dvořáka. Každý člověk má svobodnou vůli a rozhoduje se, kterou cestu si v životě zvolí. Přirozeně Bůh bere v úvahu okolnosti, dobu, výchovu, možnosti, a.t.d. každého člověka a spravedlivě uplatňuje tuto oběť ve prospěch lidí je-li to jen trochu možné. Ap. Pavel psal lidem, kteří tuto dobrou zprávu o J.Kristu (evangelium) znali a uvěřili ji. V tomto smyslu je nazývá vyvolenými k záchraně.

0/0
18.11.2009 18:50

Alka.24

Re: V epištolách také ale Pavel píše:

Ano, kdo uvěří ve mě bude spasen:-)

0/0
18.11.2009 19:00

Barry Goldwater

Re: V epištolách také ale Pavel píše:

Jak louka.

0/0
18.11.2009 19:21

Antarr

Re: V epištolách také ale Pavel píše:

Neumím si dost dobře představit Vaše myšlenkové pochody ve větě: …kteří využijí výkupní oběti J. Krista. Samotné slovo někoho využít, ve mně evokuje něco nesprávného. Tak, jak jste to napsal, to zní jako využít neštěstí druhého ve svůj prospěch.

0/0
18.11.2009 21:20

KJV

Re: V epištolách také ale Pavel píše:

Je to ve smyslu využít šance, kterou Bůh dává lidem, jak ti i přes svoji nedokonalost (získanou prvotním hříchem) a hříšnost, mohou získat Boží přízeň, odpuštění hříchů a tím i život. Lidé, kteří věří v moc výkupní oběti J.Krista, snaží se následovat jeho příkladu v lásce, pravdivosti, obětavosti, získávají skutečně blízký vztah k Bohu a mohou se spolehnout, že i přes chyby a neúmyslné hříchy, kterých se nutně ve své nedokonalosti dopouštějí, neztrácí jeho přízeň a že Bůh vyslýchá jejich modlitby. Boží spravedlnosti umožňuje odpustit jejich hříchy a nedokonalost právě obětní smrt J.Krista, který ji dobrovolně podstoupil ve prospěch všeho lidstava.

0/0
18.11.2009 21:52

Antarr

Re: V epištolách také ale Pavel píše:

V náboženském smyslu je to tak, jak píšete. Jak ale chápat v této věci evangelia a učení apoštola Pavla? Je mezi nimi očividně rozpor. Věřící lidé často říkají, že věří všemu, co je napsáno v Bibli. Tímto tvrzením se však jedno popírá druhým. Pravda může být buď jedno, nebo druhé. Je otázkou, podle čeho si vybrat to správné. Dva protichůdné výklady přece nemohou být oba pravdivé. 

0/0
18.11.2009 23:00

KJV

Re: V epištolách také ale Pavel píše:

Ap. Pavel zasvětil svůj život službě evangeliu (t.j. dobré zprávě o J.Kristu), takže o nějakém rozporu mezi evangeliem a činností ap. Pavela nemůže být ani řeči. Nakonec sám Pavel vypravuje, jak byl k této službě pověřen samotným vzkříšeným J.Kristem. Člověku nezbývá nic jiného, než tyto spisy číst a přemýšlet o nich. Bibli je možné porozumět, je-li vysvětlována a přijímána v tom samém duchu ve kterém je psána. Je k tomu nezbytná opravdová touha tyto věci poznat, láska k pravdě a spravedlnosti, úsilí a vytrvalost a Boží pomoc. Blízký vztah k Bohu a naděje na věčný život za to stojí. 

0/0
19.11.2009 5:44

Antarr

Re: V epištolách také ale Pavel píše:

Člověk, který chce naplnit smysl svého života, musí především hledat pravdu a pak samozřejmě měnit svůj postoj a celého sebe v tomto poznání. Hledat pravdu, znamená vložit vlastní námahu do tohoto procesu. Prosté přijímání čehokoliv bez porozumění není prospěšné. Je oblíbeným argumentem nevěřících o slepé víře. Proto jsem poukázal na výroky, které byly zdánlivě bezchybně dokázány, ale přitom jsou (písemně) neslučitelné. Ap. Pavel krásně vystihl dokonalost a poznatelnost Stvořitele v Listě Římanům (1,20). Je škoda, že na některých jiných místech vzhledem k tomuto jasnému poznání, již tomu tak není. Pravda nezná mezery a rozpory a musí dokonale zodpovídat přírodním zákonům. Vaše pouhé konstatování o neexistenci rozporů zůstává podle mě bez důkazů.

0/0
20.11.2009 11:33

Clara Shot

On ten ten dopis pokračuje ve smyslu:

..a vězte, že jsou tací, kteří i kdyby stokrát chtěli, nebudou vybráni..

nepamatuji si přesné znění, tak jsem to nechtěl citovat, klidně si to najděte, těch dopisů není tak mnoho, aby nad tím člověk musel trávit věčnost. Z jednoho toho dopisu prostě vyplývá, že většina lidí prostě spasená nebude, i kdyby chtěli, takže asi tak.

0/0
18.11.2009 22:12

vaťák

Re: On ten ten dopis pokračuje ve smyslu:

Některé texty Bible nám dnes mohou dělat problémy, protože naše chápání pojmů může být jiné, než pisatele - apoštola Pavla.

To, že Bůh dopředu ví, kdo přijme jeho nabídku a také, kdo ji nepřijme, ještě neznamená, že dopředu určil, kdo bude a kdo nebude spasen. Bůh nám dal svobodnou vůli. Kdo přijme jeho nabídku, ten bude spasen.

Kdysi mi pomohlo přirovnání k meteorologovi, který předpovídá počasí.  Myslím, že nikdo z nás si nemyslí, že je to meteorolog, kdo určuje, jak bude zítra.

Vím, že je to nedokonalý příklad, který zase někdo překroutí, ale mně pomohl přijmout vírou, že Bůh ví a přece mám možnost se rozhodnout tak, jak chci já.

0/0
19.11.2009 8:59

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS