Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KN

Karel Pipin

17. 2. 2010 11:30
Nebudu se vyjádřovat k Bohu a víře.

Ani Vaši, ani svoji.

Mi vadí, že okolo Boha se motají existence Vašeho formátu. Viz. Vaše aktivistické, přihlouplé a arogantní články servilní mocným a bohatým. To je nechutné. Tedy pro mě.

A ještě slyšet takové stvoření, jak se pravidelně ohání Bohem.

0 0
možnosti
I

intago

17. 2. 2010 11:30
Vidět Boha? No problem

To je přece mystika. Ostatně v bibli se tomu říká vytržení, mnohokrát se tam popisuje. Mnozí mystikové popsali vize Boha s jeho Atributy, někteří se stali po smrti svatými, jiné církev upálila či zavřela. I později svatého Jana z Kříže. Jeho známá, sv.Terezie z Avily ( také Ježíšova) se stala oficiální Učitelkou církve, bohužel ji snad nikdo nenásleduje. Její prožitky jsou v řadě knih - Hrad v nitru, Život, např. Ale i sv.Faustyna ve svém Deníku, která zemřela v r.1938 atd, atd. Viz např. mystika.mysteria.cz Tlucte a bude vám otevřeno, říká Pán.

0 0
možnosti
JT

jtach

17. 2. 2010 11:55
Re: Vidět Boha? No problem

Jo a to vytrzeni se obvykle dostavuje po dlouhem pustu. dnes se tomu rika hypoglykemicky sok.

0 0
možnosti
D

dino_na_idnes

17. 2. 2010 11:21
Třeba poradíte

Věřím, že věřím. Mám však zásadní problém s jakýmkoliv nám kulturně blízkým organizovaným náboženstvím. Totiž, připustím-li, že jedno z nich je to správné, říkám tím ve většině případů, že se všechna ostatní mýlí.

Vezmeme si křesťanství v jeho obecné podobě - ústřední postavou je jistě Ježíš Kristus. V Janově evangeliu je takový zapeklitý verš, konkrétně 14, 6: Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne. Hovořil jsem s katolíky, evangelíky i neorganizovanými křesťany a všichni tento verš vnímali doslovně, prostě Ježíš je jedinou správnou cestou k Bohu. S tímto veršem operují i snahy o sjednocení křesťanů, je to základ a další věci se v jeho světle mohou jevit podružnými.

No a teď můj problém - pokud by tito lidé měli pravdu, znamenalo by to, že se mýlí muslimové, hinduisti, taoisti a vlastně i židé držící se Starého zákona.

Opravdu věříte, že máte to obrovské štěstí, že žijete v kulturním kontextu, který má patent na pravdu, zatímco většina světa se mýlí?

0 0
možnosti
PD

PepaVonDepo

17. 2. 2010 11:31
Re: Třeba poradíte

JIstě. To je právě víra.

0 0
možnosti
BT

markyz.Gero

17. 2. 2010 11:11
velmi dobré jako vždy

0 0
možnosti
Č

čuprbabka

17. 2. 2010 10:55
skvělý argument

Za hluboké totality sdělila soudružka učitelka dětem před vánoci, že Ježíšek neexistuje, přece ho nikdy nikdo neviděl. A můj tehdy 3,5 letý syn, trochu v šoku z té zprávy, namítnul: "Právě proto, že ho nikdy nikdo neviděl, tak nejde říct, jestli existuje nebo ne". No, čistá dětská duše! Učitelka si to dlouho pamatovala, protože když jsme se po letech potkaly, říkala, že jí to pořád leží v hlavě.

0 0
možnosti
OK

iacobau

17. 2. 2010 10:52
Hezký článek

0 0
možnosti
VM

vlmach

17. 2. 2010 10:46
Viděl jsem Boha

Po kolika pivech?

0 0
možnosti
B

Bobrufka

17. 2. 2010 10:25
No vidíte,

a já zase říkám, Bůh nestvořil člověka k obrazu svému, ale že si lidé stvořili Boha k obrazu svému. Čímž nepopíram existenci nějaké vyšší moci. Dalo by se o tom polemizovat donekonečna.:-)

0 0
možnosti
OU

17. 2. 2010 10:24
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
S

sabka

17. 2. 2010 10:24
vzpomínám na scénu z filmu Dědictví - aneb ku...

 Bolkovi říká Ivana Chýlková, že nechápe, jak někdo může věřit v Boha, když ho nikdy nikdo neviděl. On jí na to odpoví : "vaši pi-u jsem taky neviděl a věřím, že ji máte"!

0 0
možnosti
  • Počet článků 3333
  • Celková karma 30,56
  • Průměrná čtenost 785x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.