Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P

p555

24. 2. 2010 15:24
zakladni rozdil

kdyz je neco dokazano, nemusim v to verit, v te chvili to vim... vedeni je nadrazeno vire...  vira je presvedceni bez dukazu, vedomost je opakovatelne overitelna, dokazatelna, zkusitelna a zapadajici do souvislosti (nemusi vsak byt absolutni)...

 

0 0
možnosti
JN

Cynyc

24. 2. 2010 15:34
Re: zakladni rozdil

Nesmysl. Víra a vědění jsou naprosto nezávislé a nelze nadřazovat jedno nad druhé. Kdo se domnívá, že v nic nevěří, nechápe elementární vlastnosti existence.

0 0
možnosti
I

ideozlocin

24. 2. 2010 15:09
teorie boha

krome toho ze je nevedecka je na ni nejhorsi asi to, ze je zbytecna, ok, mohu verit napriklad v neviditelne a nehmotne letajici trpasliky, ale je to k nicemu, pokud bych o nich neuvazoval, tak se nic nezmeni, pokud bych ale prestal uvazovat treba gravitaci, tak si rozbiju hubu

0 0
možnosti
OR

oskie98

24. 2. 2010 15:17
Re: teorie boha

Mozna tim, ze neverite, si nakonec take zadelavate na jedno obrovske "rozbiti huby". Kdovi, o tom je prave tato diskuse.

0 0
možnosti
JX

Jub

24. 2. 2010 15:03
Verit ci neverit

Problemem neni jestli nekdo veri ci neveri. Problem je jiny a to ze verici pohlizi svrchu na ty kteri neveri, ateiste na ty kteri veri. A to nezminuju rozdili mezi jednotlivymi nabozenstvimi, ktere byly v minulosti zdrojem mnoha valek. Problemem je pristup ja mam pravdu a vsichni ostatni kteri neveri v to co ja (nebo veri neco - v pripade ateistu) ziji ve lzi.

0 0
možnosti
JK

jkarlicek

24. 2. 2010 15:16
Re: Verit ci neverit

Souhlasím. Ať si každý věří nebo nevěří čemu chce, ale ať to necpe ostatním. Zbytek je jen církevní marketing...

0 0
možnosti
XY

tanger123

24. 2. 2010 15:00
cenzura

To je legracni, diskuse odmita ulozit prispevky se slovem

zmrIvychvsIanl

0 0
možnosti

Krak

24. 2. 2010 15:02
Re: cenzura

Co je na tom legračního?

0 0
možnosti
XY

tanger123

24. 2. 2010 14:58
2

Uvedomujete si, ze narodit se nekde v Indii, klanite se nejakemu slonimu bohu se stejnou zanicenosti (a se stejnou mirou racionality), se kterou dnes verite v Jezisovy zazraky ? Jakou cenu vlastne ma takova lidska vira, kdyz je rizena predevsim stadnim principem ? Proc o spaseni lidi rozhoduje do znacne miry to, v kterem koute sveta se zrovna narodili ?

0 0
možnosti
D

Dennys

24. 2. 2010 14:55
Bible a veda

nejsou v rozporu. A nejen Bible, sumersky Epos o stvoreni, indicke Vedy,.... Ten hleda jen ten, kdo se potrebuje nejak vymezovat.

Jinak uz zde padlo temer vse.:-)

0 0
možnosti
XY

tanger123

24. 2. 2010 14:49
jiny dotaz

Ja mam pro autora jiny dotaz:

Myslim ze neni sporu o tom, ze lide maji tendenci si vymyslet nove a nove nabozenske viry. Staci si uvedomit, kolik ruznych navzajem si odporujicich nabozenstvi existuje. Pravdive muze byt maximalne jedno, ostatni jsou lzi.

Lide si vymysleli nabozenske systemy pred zalozenim krestanstvim i pote. Lidsky druh je zjevne notorickym lharem o bozich zalezitostech. Proc verite, ze v jedinem konkretnim pripade - krestanstvi - ten notoricky lhar mluvi pravdu ? Co vas vede k nazoru, ze zrovna to vase nabozenstvi neni vysledkem lidske predstavivosti, tak jako jejim vysledkem musi byt 99% vsech nabozenstvi ?

0 0
možnosti
JP

vikuk

24. 2. 2010 14:56
Re: jiny dotaz

precti si Bibli tam to je napsane proc.

0 0
možnosti
1

136N

24. 2. 2010 14:47
Ano , každý ať si věří v co chce a čemu chce věřit

 ale ať to nikdo nevnucuje druhým . !

0 0
možnosti
9

999666999

24. 2. 2010 15:03
Re: Ano , každý ať si věří v co chce a čemu chce věřit

R^R^

0 0
možnosti
TN

Atomas

24. 2. 2010 14:38
Nesmysl

Už přirovnání o mimozemském životě je nesmysl. Věda dokázala, že život ve vesmíru je možný - důkazem budiž planeta země. Vzhledem k velikosti vesmíru nelze tvrdit, že mimozemský život neexistuje. K životu stačí pouze vhodná konstelace podmínek.

0 0
možnosti
9

999666999

24. 2. 2010 14:15
Ona většina lidí asi nemá problém s bohem, ale s pedofilníma

;-D;-D;-D

0 0
možnosti
9

999666999

24. 2. 2010 14:15
Re: Ona většina lidí asi nemá problém s bohem, ale s pedofilníma

hamižnejma katolíkama

0 0
možnosti
  • Počet článků 3330
  • Celková karma 31,21
  • Průměrná čtenost 786x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.