Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

janacz

27. 8. 2010 12:08
Víra

Je věc možností jednotlivce. Tím myslím mozkovou strukturou. Sama jsem se o to jako ateistka zajímala a pan farář rekl, že někdo Dar víry má a někdo ne. ;-(

0 0
možnosti
KS

karels

8. 4. 2010 15:57
....

Článek se mi líbí, rád čtu zkušenosti a svědectví o víře od druhých sourozenců v Kristu...

0 0
možnosti
ŠB

stařec bez moře

8. 4. 2010 13:56
On věřil v Boha, protože válku přežil.

Co ti, kteří v ní zkápli, nebo se vrátili jako štátskriplové?

0 0
možnosti
JT

jtach

8. 4. 2010 12:08
neposkvrnene poceti

Taky si myslite, ze kazde poceti je neposkvrnene ? Ja na otehotneni nevidim nic nemoralniho.

0 0
možnosti
O

oooo

8. 4. 2010 12:47
Re: neposkvrnene poceti

Chtěl jste říci poskvrněné. Ne já na početí nic poskvrněného nevidím - nebýt toho, tak jsme vymřeli - Duch svatý by asi všechny baby nezvlád o...t .

0 0
možnosti
JT

jtach

8. 4. 2010 12:02
Zazitek

jednoiu jsem tak povidal s jednim katolikem, ktery byl docela dost indoktrinovan. Bydlel nejaky cas v klastere. Asi ale nebyl indoktrinovan natolik, ze by tam zustal. Bylo to v dobe povodni. Tvrdil mi, ze povodne jsou trest bozi za to, ze si ti lidi staveli baraky i v nedeli misto navstev kostela. Cekal jsem, ze se tomu vtipu zacneme smat, lae nic, myslel to vazne.

0 0
možnosti
O

oooo

8. 4. 2010 12:39
Re: Zazitek

No jo, když ani otroci nesmějí pracovat ... . Já jsem jinde popsal příběh, který znám od známého emigranta ze Švýcarska : Dostal pokutu za to, že "urazil city věřících" tím, že si v neděli, místo aby šel se spořádanými ovečkami do kostela, spravoval na SVÉM pozemku SVÉ auto. Podotýkám, že nedělal nic hlučného, rušivého - ostatně zdůvodnění té pokuty mluví samo. A to se nestalo někdy na počátku minulého století, ale v 80. letech min. st.

0 0
možnosti
LV

borek

8. 4. 2010 12:01
Tož si počtěme v základu křesťanské morálky

Exodus 20:1  Bůh vyhlásil všechna tato přikázání:

2  "Já jsem Hospodin, tvůj Bůh; já jsem tě vyvedl z egyptské země, z domu otroctví.

3  Nebudeš mít jiného boha mimo mne.

4  Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí.

5  Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit. Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, Bůh žárlivě milující. Stíhám vinu otců na synech do třetího i čtvrtého pokolení těch, kteří mě nenávidí,

0 0
možnosti
LV

borek

8. 4. 2010 12:02
Re: Tož si počtěme v základu křesťanské morálky

6  ale prokazuji milosrdenství tisícům pokolení těch, kteří mě milují a má přikázání zachovávají.

7  Nezneužiješ jména Hospodina, svého Boha. Hospodin nenechá bez trestu toho, kdo by jeho jména zneužíval.

8  Pamatuj na den odpočinku, že ti má být svatý.

9  Šest dní budeš pracovat a dělat všechnu svou práci.

10  Ale sedmý den je den odpočinutí Hospodina, tvého Boha. Nebudeš dělat žádnou práci ani ty ani tvůj syn a tvá dcera ani tvůj otrok a tvá otrokyně ani tvé dobytče ani tvůj host, který žije v tvých branách.

0 0
možnosti
O

oooo

8. 4. 2010 11:24
Skvělá kariéra.

"... pracoval v Ozbrojené stráži železnic. Byl členem KSČ. Měl před sebou

skvělou kariéru."

Pane jo - to teda byla skvělá kariéra - a to byl inteligent ! Já jsem tu dobu zažil a jednou mě zadrželi "Osožáci" na našem nádraží - jen proto, že jsem měl delší vlasy a odrbanější džíny, než bylo zvykem. Od té doby vím, že Osožáky dělali jen lidi (MO)mentálně přibrždění. Zase všcko obracíte naruby - Osožáci byli ti, kdo strach šířili, ne ti, kdo měli mít strach.

0 0
možnosti
JN

Moravský Slovák

8. 4. 2010 11:22
Víra a zaměstnání?

pochybuji, že by někdo byl v zaměstnání pronásledován kvůli tomu, že se hlásí k víře.

Tedy pokud mu to "hlášení se k víře" dovolí věnovat se práci a pokud tím nepřekáží v práci druhým.  Zažil jsem jednoho pronásledovaného pro víru, který cítil potřebu půl pracovní doby strávit hovorem na různá filozofická témata a ještě ke všemu se cítil povolán víru šířit a běžně se mu stávalo, že při technické poradě se snažil změnit téma hovoru tím správným směrem.  

A nebudete mi to věřit, za minulého režimu jedna kolegyně byla nadšenou svazáckou funkcionářkou a i ona se cítila pronásledována, když po ní nadřízení chtěli aby práce, za kterou bere peníze, měla taky nějaké viditelné výsledky.

0 0
možnosti
JM

janacz

27. 8. 2010 12:13
Re: Víra a zaměstnání?

Měla jsem věřícího v zaměstnání, ale nohužel  jak se měl rozhodnout, čekal na pokyny shůry které kolikrát nepřišly ;-D

0 0
možnosti
JN

Moravský Slovák

8. 4. 2010 10:38
muži zakazují ženám víru?

" I za těmito pokusy o omezování osobní svobody byl strach mužů, že se jim ženy odcizí a budou pak všechen čas trávit různými církevními aktivitami"

Z  osobní zkušenosti mohu prozradit, že více než bůh je pro čerstvě obrátivší se ještěvčeraatejistku nebezpečný "zkušený"  před měsícem pokřtěný katolík (evangelík, jehovista, krišňák, doplňte dle libosti), když se takoví dva sejdou, přinese to jejich blízkým mnohá trápení.

0 0
možnosti
O

oooo

8. 4. 2010 10:50
Re: muži zakazují ženám víru?

Přesně tak - ze svého okolí znám konkrétní případ, kdy muž (nikoli žena) totálně rozbil rodinu se 2 dětmi, když se stal fanatickým příslušníkem svědků jehovových a jeho žena se tomu odmítla přizpůsobit. Muž, ještě dřív, než se stačila rozvést, předal veškerý rodinný majetek sektě, zakazoval slavit vánoce, sledovat televizi, ... - znáte ty bludy.

0 0
možnosti
JT

jtach

8. 4. 2010 10:35
A proc maji krestani za nejvyssiho sefa zrovna zida ?

0 0
možnosti
VV

SYETEY-KOTZOUR

8. 4. 2010 10:38
Re: A proc maji krestani za nejvyssiho sefa zrovna zida ?

proč ne? Egypťani měli kočku nebo krokodýla. ;-D

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS