Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

emerson12

29. 4. 2010 12:00
ateista

Tiez som ateista, ale iba preto, ze si myslim, ze Boh je v kazdom z nas a staci ho len najst a pocuvat. Neverim, ze existuje nejaky "externy" Boh alebo ze by ich bolo viac. Moje presvedcenie sa velmi blizi budhizmu, co je tiez ateisticke "nabozenstvo".

0 0
možnosti

intago

29. 4. 2010 15:25
Re: ateista

hmmm a kdo stvořil vesmír i nás? My to nebyli, já si na to nepamatuji;-)

0 0
možnosti

kaktusak

28. 4. 2010 23:27
Bohové nejsou,

ovšem "sojové maso", máte pravdu, to je dar bohů.

0 0
možnosti

Luborka

28. 4. 2010 21:02
Přiznám se,

jsem na rozpacích co se týče pojmů a jejich souvislostí. Mluvíte o víře, úctě a uctívání. Vnímám to tak, že pokud v něco věřím, neznamená, že to uctívám, a pokud něco uctívám, neznamená, že k tomu přechovávám úctu. Pojem úcta, jak mu rozumím, je označení projevu zájmu a pozornosti. Pojem uctívat označuje způsob jak ukázat svou loajalitu nikoliv respekt a víra....to je snaha vyhnout se něčemu nepříjemnému.Pokouším se pochopit souvislost těchto pojmů s náhražkami.Co způsobí, že máme potřebu něco něčím nahrazovat? Třeba sojové nudličky místo masových?Nebo fandění Braníku v neděli na stadióně místo fandění na nedělní mši v kostele? Zájem v nás vyvolává to, co nám způsobuje radost a uspokojení. Osobně jsem v kostele vždycky nějak trpěla, jediné co se mi tam líbilo byl zpěv a varhany. A to byl jediný důvod proč jsem matce dokázala udělat radost a jít s ní, ale jenom do času,kdy jsem zjistila, že zpívat mohu také v jiné skupině než v té kostelní a navíc písně,které jsou mi mnohem blíže.

Pokr.

0 0
možnosti

Luborka

28. 4. 2010 21:04
Re: Přiznám se,

Jak s tím souvisí úcta, nebo uctívání? A jak s tím souvisí víra?

Úctu můžeme projevovat jenom pokud ji cítíme.

Věřit můžeme všemu, co nám kdo namluví.  Uctívat můžeme cokoliv co se nám líbí.Co z toho nám prospívá? Co nám z toho nám dělá radost a jak něco z toho můžeme nahradit? A čím? A hlavně proč? Z jakého důvodu?Přestala jsem  chodit do kostela, protože mi tam pořád něco přikazovali, zakazovali a nutili mne ke slepé poslušnosti. Ztratila jsem zájem být ponižována a pokořována jinými. Zachovávám přirozenou úctu k životu a nijak mi nechybí uctívání ani víra. Důvěřuji svým schopnostem tvořit a mít důvody těšit se z vytvořeného. Nechybí mi maso abych se nasytila, stejně jako mi nechybí bůh, abych dokázala cítit a projevovat úctu. Proč by to mělo být jinak?

0 0
možnosti

frnek

28. 4. 2010 17:44
Jake vyznani?

Dobry vecer. Mohl by jste mi rici jakeho jste vyznani? Dekuji.

0 0
možnosti

vaťák

28. 4. 2010 18:05
Re: Jake vyznani?

Ano. Jsem členem Církve adventistů sedmého dne.

Také Vám přeji dobrý večer.

0 0
možnosti

frnek

28. 4. 2010 17:42
Jake vyznani<

0 0
možnosti

ejzka

28. 4. 2010 14:45
co maji cikansti kapsari spolecneho se sojou???

Na necikanske kapsare davat pozor neni treba? Co treba blondati kapsari, plesati kapsari, tlusti kapsari, stari kapsari, muzi kapsari? Kapsari, kterym smrdi nohy? Proc si mam davat pozor specialne na ty kapsare, kteri jsou z romskeho etnika? Vysvetlete prosim.

0 0
možnosti

SYETEY-KOTZOUR

28. 4. 2010 14:50
Re: co maji cikansti kapsari spolecneho se sojou???

tak např. v Ostravě mezi zastávkami Mariánské náměstí a Mírové náměstí už proto, že Vás tam neromský kapsář opravdu neokrade, místní romové si hlídají svůj rajon. Dokonce mezi těmito stanicemi zní i hlášení, které kromě názvu zastávky ohlásí doporučení policie ČR, aby si cestující dávali velký pozor na svoje osobní věci. Kdyby jste se mimo protokol zeptala policistů jestli je rozdíl mezi pravděpodobností, že Vás v Ostravě okrade rom nebo nerom, tipněte výsledek.... ;-D Ať žije korektnost ;-D

0 0
možnosti

SYETEY-KOTZOUR

28. 4. 2010 11:53
karma

tento článek se mi opravdu líbil :-) Ač patřím k těm ateistům, kteří si "náhradního boha" nehledají. Taky mě mockrát napadlo, že vzhlížení k sportovním, zpěváckým, hereckým, nebo jakýmkoli idolům, případně "propadnutí" reiky, vegetariánství, oddělené stravě, a šlo by pokračovat dlouze......vykazuje většinu znaků víry.

Není lehké nemít berličky a žít s tím, že jsem tu sám za sebe a taky za sebe odpovídám. Těm, co nějakou víru potřebují, přeji ať si vyberou takovou, která z nich udělá snesitelné a slušné lidské bytosti. Pravda, Sparta či Baník asi nebudou na horních příčkách vhodných adeptů..... :-) Díky za článek

0 0
možnosti

intago

28. 4. 2010 10:49
bože, bože...

cituji "Všeobecná touha lidstva po bohu je pro mne důvodem k tomu, abych věřil, že někde ve vesmíru je skutečný Bůh, kterého mohu obdivovat, uctívat i milovat"

On je přece Stvořitel, takže není někde ve svém díle, jež je Jeho Obrazem.  On je Jím!

0 0
možnosti

micnad

28. 4. 2010 10:44
Já uctívám lidskou slušnost.

Každopádně se mi příčí jakákoli církev, jakožto instituce už tisíce let zneužívající lidské nevzdělanosti k vlastnímu prospěchu.

0 0
možnosti

lesicatko

28. 4. 2010 10:47
Re: Já uctívám lidskou slušnost.

No, taký Louis Pasteur ako silne veriaci bol iného názoru :)

0 0
možnosti

oldiess

28. 4. 2010 10:25
A koho uctívají samotní bohové?

Případně jejich náhražky, dle vás musí někoho uctívat každý, tedy včetně samotných uctívaných;-D Takže se to nakonec nějak srovná, když je někdo uctíván i sám uctívá:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 3332
  • Celková karma 30,93
  • Průměrná čtenost 786x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.