Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RP

Roman01

6. 5. 2010 10:34
...

"Kde se v takovém prostředí najednou vezme úcta k životu? Na to jsem zatím od zastánců Darwinovy teorie nedostal takovou odpověď, která by mi připadala logická."

O tomto tématu byly napsány celé knihy. U různých živočišných druhů se vyvinuly různé strategie přežití. U člověka to byl život v tlupách, jeho životní strategie je život ve společenství. Logicky se v souvislosti s tím vyvinuly i návyky, či postoje, které život ve společnosti umožnují. Do toho spadá i to, že není pro společenství výhodné navzájem se vyvraždit.

Vznik morálky má nejspíš souvislost se zrcadlovými neurony v mozku. Když například sledujete jiného člověka, jak pracuje s nějakým nástrojem, vám se v mozku aktivuje podobná aktivita, jako u toho člověka, který tu činnost přímo provádí. Když vidíte někoho trpět, je to to samé. Díky zrcadlovým neuronům máte stejně nepříjemné pocity, jako ten trpící. To je v podstatě základ empatie, která zas vytváří naše morální  hodnoty.

0 0
možnosti
AA

Saša

6. 5. 2010 10:27
A vražda zločince?

Je vražda na tyranovi zločinem? O tom byly popsány celé knihy...

0 0
možnosti
  • Počet článků 3337
  • Celková karma 29,52
  • Průměrná čtenost 784x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.