Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
I

intago

17. 6. 2010 10:04
dotaz

v SZ se mluví o Adonajovi, tedy JHWH, ale v NZ o Bohu Otci. Nevypadá, že by byli totožní. Jak to vysvětlujete? Kupodivu se o tom nějak nediskutuje.

0 0
možnosti
PS

politicky nekorektni asocial

17. 6. 2010 9:53
Doufám,

že k tomu hledání Boha není zapotřebí nějaká zločinecká organizace, třeba římsko-katolická církev. To bych asi to hledání musel vzdát.

0 0
možnosti
P

poznamka

17. 6. 2010 9:01
To je tedy dílo

To je tedy dílo hodné politruka na vojně před 30 lety. Mimochodem, zapoměl jste na to, že islám má stejného boha jako Židé a křesťané. A to, že bůh je deden a má 3 části, jak píšete je fantastický demagogický obrat, jen je divné, že ti věřící nad tím trochu nemyslí.

No a celý to je přeci podfuk, protože Bůh není, je to všechno lidská konstrukce, která byla v začátku krásná, ale pak se hodila do krámu politikům a mocipánům a celý je to v háji.

Katolická mafie se snaží, ale zajde na úbytě a pokud ne, tak je s lidstvem konec.

0 0
možnosti
R

repulsive

17. 6. 2010 9:21
Re: To je tedy dílo

vážená pane, a jak si představujete mechanismus toho konce?

chopení se moci a například použití jaderných zbraní bych od katolíků nečekal. to spíše od funtamentalistů jiného vyznání.

jestli myslíte přirozeným úbytekem, tak to asi také ne, katolíci mívají hodně dětí.

(nic z toho samozřejmě neznamená, že mají ve svém pohledu na svět pravdu)

0 0
možnosti
P

poznamka

17. 6. 2010 8:56
Chudák

0 0
možnosti
JZ

Pribinacek

17. 6. 2010 8:08
Co mám dělat?

U nás v rodině se nikdy v boha nevěřilo, prarodiče vystoupili z církve ve 30. letech a všichni žili a žijou spokojeně, já taky a modlení ani návštěvy kostelů mi nechybí, byl jsem parkrát na půlnoční, ale připadlo mi to jako obrovská šaškárna. Tím ovšem nepopírám, že je tu nějaká vyšší energie, která nás nějakým způsobem řídí a ovlivňuje.

0 0
možnosti
R

repulsive

16. 6. 2010 23:17
imaginární kamarád

ano, mít imaginárního přítele pomáhá. ale to ještě neznamená, že je skutečný

0 0
možnosti
MD

DvorkaM

17. 6. 2010 0:04
Re: imaginární kamarád

88% lidí na planetě věří v boha, opravdu jsi tak namyšlený že bez mrknutí oka můžeš říct. Oni se pletou já mám pravdu. Nebo jsi se jen nad konceptem boha nikdy nezamyslel a atheistou se označuješ protože to je jednodušší než se na chvíli zamyslet? ;-) není to tak jednoduché chlape. A byť já patřím mezi kritiky jednotlivích náboženstvích tak čistě jenom logika věci dává za pravdu názoru že něco většího než jsme my prostě existuje

0 0
možnosti
VR

2718

16. 6. 2010 22:10
Treba nekdo odpovi :)

Vždycky mě zajímalo, jak je to se spasením jiných národů :-) Například jestli přijdou do nebe židé, když uctívají stejného boha, ale zase neuznávají Ježíše a křesťanskou představu trojjediného boha + nový zákon? Přijdou do nebe muslimové, kteří mají také jediného boha a pokud to dobře chápu tak stejného jako židé i křesťané, ale kteří uctívají Ježíše né jako syna božího, ale pouze jako proroka ?

Co chudáci lovci mamutů nebo starověcí Řekové, kterým se bůh nezjevil? Není to od boha sobecké nechat žít lidi bez možnosti na spasení několi desítek tisíc let a pak se teprve zjevit jako ten jediný a správný bůh?

0 0
možnosti
JL

jyy

16. 6. 2010 22:22
Re: Treba nekdo odpovi :)

To je paráda, podobně jsem se také ptal a nikdo mi neodpověděl. Nakonec jsem skončil jako věřící nekřesťan. Můj Bůh je pro všechny, nemá jméno, oslovuji ho jak chci, nemám (nesnáším) berličku organizace, která by mě přetvářela jinak, než chci.

0 0
možnosti
MD

DvorkaM

16. 6. 2010 21:12
Mono / poly

Jeden, dva, tří, tisíc, nekonečno, neznámý, žádný

Je mi 20 a nad problematikou víry v boha/bohy už nějakou dobu přemýšlím a tento článek byl velice zajímavý, byť trochu (jestli jsem myšlenku špatně pochopil tak se velmi omlouvám) cyklický. Židové přežili, židé věří v jednoho boha a tudíž jeden Bůh je lepší. S touto logiko nic špatného není ale představíme li si ve stejné situaci řeky tak jediný rozdíl je že Moježíš byl osloven Diem a skrze něho požádal Poseidóna aby se vody rozestoupili, Hafaista aby oheň zastavil Egypťany a Herma aby poškodil vozy. Je to sice komplikovanější ale fakt že je třeba si zapamatovat o 5 jmen navíc mě nepřipadá jako dobrý důvod náboženství odsoudit.

0 0
možnosti
MD

DvorkaM

16. 6. 2010 21:16
Re: Mono / poly

Co se- neuvěříš v jiného Boha týká, tato myšlenka má podle mě dvě hladiny v té první je čistě sobecká, je mi to líto ale je to tak Bibli napsal člověk a člověk dělá chyby a proto jakákoliv fatalistická myšlenka tipu, tohle musíš jinak ... mě tak připadá neskutečně sobecká, jen velmi málo náboženství dává takto tvrdou podmínku a proto v doslovné rovině je pro mě zrovna tento výrok důkazem extrémní netolerance.

Na druhé straně v druhé rovině půjčím si jeden kristův citát který řekl (pokud se nepletu, něco jako) Nehledejte Boha na nebesích hledejte ho v sobě. Jestliže okolo této myšlenky by se dalo náboženství postavit tak vyznavačem toho náboženství bych byl. Toto je podle mě správný směr věřit že bůh je v nás že nás poslouchá protože je vždy s náma. No a v této rovině už to není tak fatalistické protože je jedno jestli v nás je tisíce bohů nebo jen jeden prostě to tvoří jakýsi celek kterému můžeme říkat bůh a v něj a jako morální rady věřit

0 0
možnosti
JL

jyy

16. 6. 2010 21:07
Jeden Bůh

Rozhodně jsem nepoužil argument nás je víc a tím máme pravdu. Jen je nás naštěstí víc. Jinak nechci vidět křesťanský svět v Česku. Stačí šílený křesťan řvoucí v Brně před klinikou, jezovita znásilňující dívku při posledním pomazání v Havířově, DD, který obvinil zneužité děti ze zneužití svého zneužití k pomlouvání KC, pokusy zakázat legální potraty, antikoncepci, homosexualitu (bývalá poslancovka Šojdrová v čele a spol.) Každý papež, kardinál, arci i biskup, atd. věděl, konal a tutlal. To je křesťanský svět. Největší duševní i tělesná genocida v známých dějinách. To je křesťanský svět

0 0
možnosti

Mojše

16. 6. 2010 21:31
Re: Jeden Bůh

Neříkejte mi prosím, co je to křesťanský svět, vím toho o něm víc než vy. Vaše informace očividně pocházejí jen z českých médií, a to je nesmírně slabý zdroj. Třeba si očividně neuvědomujete, že vše vámi zmiňované (ponechme stranou, nakolik je to pravdivé nebo relevantní, to by bylo nadlouho) se týká katolické církve (a to dokonce ještě jen několika jednotlivých jejích členů) - vám ale stačí několik jednotlivých činů jednotlivých představitelů jedné z křesťanských církví, o kterých navíc máte představu jen z médií, abyste odsoudil celou rozsáhlou ideologii. Achjo...

0 0
možnosti
JC

Jorge Calisto

16. 6. 2010 20:10
muze bejt...muze bejt...

http://www.youtube.com/watch?v=jhh4NCB2ar4  ;-D

0 0
možnosti
VK

K_ing

16. 6. 2010 21:08
Re: muze bejt...muze bejt...

Ne že bych byl proti argumentu "Bůj je *íča", ale pokud by byl někdo dost hloupý na to, aby použil podobný argument (konstrukci "důkazu"), pak je samozřejmě na místě se zeptat, odkud je bůh (ignorujme nyní fakt, že "první *íča přišla na svět biogenezí")

0 0
možnosti
  • Počet článků 3334
  • Celková karma 30,15
  • Průměrná čtenost 785x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.