Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

hafusak2

20. 12. 2010 13:41
Byly doby, kdy Nobelova cena byla skutečně

tím nejvyšším oceněním, jaké mohl člověk dostat za svůj přínos pro veškeré lidstvo. Když si vzpomenu na jména lidí, kteří tuto cenu dostali kolem r. 1900, tak jsou to jména dodnes vyslovovaná s úctou. Naproti tomu jména těch, kteří dostali tuto cenu za literaturu a mír v posledních letech jsou všeobecně buď naprosto neznámá, nebo se jedná o dost pochybné existence politického světa. Takže se třeba ještě dočkáme nobelovky za literaturu pro Rosamundu Pilcherovou, za její stohy červenoknihovnových románů, které bývají obratem zfilmovány do nekonečně nudných "romantických  filmů"  o ničem - takže se vlastně jedná o všestranný úspěch, který bude nutno ocenit. A cenu za mír by mohl dostat třeba H. Thaci za nastolení míru v Kosovu /sice po svém, ale někomu to tak vyhovuje/.Rv

0 0
možnosti

vaťák

24. 12. 2010 8:40
Re: Byly doby, kdy Nobelova cena byla skutečně

Citoval jsem tuto modlitbu v takovém znění, v jakém jsem ji před léty

dostal. Neměl jsem tím v úmyslu potlačovat naši aktivitu v "boji proti

osudu".

Z vlastní zkušenosti ale vím, že jsem mnohokrát tam, kde to bylo jen plýtvání energií, která mi pak chyběla tam, kde by měl boj smysl a význam.

Také Vám přeji pohodu v závěru roku.

0 0
možnosti

Bobrufka

20. 12. 2010 9:33
Nobel byl vlastně veliký naiva,

čekal od svého vynálezu posílení míru a bylo to přesně naopak, a s tou cenou to spěje ke stejným koncům...:-/

0 0
možnosti

vaťák

20. 12. 2010 11:33
Re: Nobel byl vlastně veliký naiva,

Otázkou zůstává, kde bychom dnes byli, kdyby nebylo takových naivů.

Přeji krásný den i s trochou té naivity. ;-)

0 0
možnosti

neznámý pachatel

19. 12. 2010 23:17
Z Nobelových cen se dají jakž takž uznávat ty vědecké

Ty sice také nemusejí být udělovány úplně spravedlivě, protože objektivní kritérium pro posouzení významu naprosto rozdílných prací neexistuje, ale aspoň je snad ještě nikdy nedostal někdo, kdo by vědě škodil.

Cena za literaturu je podstatně problematičtější - s oblibou je udělována autorům, které do té chvíle skoro nikdo neznal. A ta za mír, to je politika (nebo spíš politikaření) se vším všudy.

0 0
možnosti

vaťák

20. 12. 2010 5:14
Re: Z Nobelových cen se dají jakž takž uznávat ty vědecké

Ano, také proto už v nadpise uvádím, o kterou z Nobelových cen se jedná.

0 0
možnosti

čarovná rybí kostička

19. 12. 2010 20:23
Nobelova cena udělená Al Gorovi

v roce, kdy byla nominována Irena Sendlerowá, se jeví téměř jako výsměch. Nominaci krom Polska podpořil "bohužel" také Izrael, takže dnes politická cena putovala tak, kam putovala. Krom titulu Spravedlivý mezi národy, obdržela Irena Sendlerowá v roce 2003 nejvyšší polské vyznamenání Řád bílého orla.

Vydavatelství Kosmas vydalo v letošním roce knihu Děti Ireny Sendlerové od Anny Mieszkowské. Z knihy film vychází.

0 0
možnosti

dino_na_idnes

19. 12. 2010 20:02
Souhlasím,

seznam laureátů Nobelovy ceny za mír se i mně jeví býti místy poněkud pochybným, Kissinger, Mandela, Arafat, Gore, Obama... Inu, i výběrová komise se skládá "jen" z lidí, že.

0 0
možnosti

SID09

20. 12. 2010 0:24
Re: Souhlasím,

Já tu cenu neudílím a nerozhoduji, kdo je mírotvornější, ale klidně se bez takové ceny obejdu. Má pro mě stejnou hodnotu, jako cena ČT o nejlepšího TV zprávaře....., nebo jak se ty paskvily vlastně jmenují - omlouvám se - moc to nesleduji.!!;-)

0 0
možnosti

siki2008

19. 12. 2010 19:27
čemu se divíte?

vždyť si vemte, kdo cenu míru dostal v poslední době. arafet, mandela (prokazatelní teroristi), gorbačov, al gore (ekoterorista), obama . dost se divím, že ji nedostal hitler a stalin, byli by v skvělé společnosti.:-/

0 0
možnosti

Michal007

19. 12. 2010 19:33
Re: čemu se divíte?

Podle nepříliš důveryhodného zdroje ji měl dostat i Leonid Brežněv. Za vytvoření prvního bezpotravinového pásma v Evropě.

0 0
možnosti

český_vesničan

19. 12. 2010 19:04
..jaký poslanci...???

..tady přeci všichni víme. že o nobelovkách rozhoduje Švejnar.....:-P

0 0
možnosti

Saltos Alim

19. 12. 2010 18:15
S rozumem

Paní Irena nesporně zasluhuje uznání a úctu, stejně jako další ocenění hrdinové.

Udivující je však jistota autora i dalších kteří bez znalosti detailů, příčin a okolností tak směle odsuzují rozhodovací výbor a pokládají jej za tupý, zlovolný, nekritický a neuznalý, i když o tom rozhodování a výběru vědí starou belu. Nebo jsme vševědoucí s nekonečným rozhledem, skoro všemocní  a také pupkem světa, nebo jen rozumbradové?     8-o

0 0
možnosti

Amoniak

19. 12. 2010 18:43
Re: S rozumem

Tolik snad lze odhadnout že když tu cenu dostal nejen Arafat za to že trochu polevil v teroristických praktikách či Al Gore za ten nebetyčný oteplovací humbuk ale dokonce i Obama za pouhé sliby z předvolební kampaně tak bude něco špatně. Hodně moc špatně.

0 0
možnosti

Stobka

19. 12. 2010 18:06
politika je sviňa

máte pravdu

0 0
možnosti

Více takových Kožených

19. 12. 2010 17:58
No když tu cenu

dostal Henry Kissinger, architekt bombardování Laosu a Kambodži bombardéry B-52, naloženými kazetovými bombami s odhadovanými obětmi mezi civilisty 1.000.000 (slovy jeden milion) pak  už se není možné divit ničemu.

0 0
možnosti

duhacenzor

19. 12. 2010 18:39
Re: No když tu cenu

Zajímavé, takže severovietnamští komunističtí vojáci okupující v 60. a 70.letech jihovýchodní Laos a východní Kambodžu byli vlastně "civilisté", po vzoru Arafátových hord:o) , navíc nebyl jich milión - bohužel výrazně méně. Přál bych jim to, ale...Jo ti pamětníci...

0 0
možnosti
  • Počet článků 3330
  • Celková karma 31,33
  • Průměrná čtenost 786x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.