Pátek 9. června 2023, svátek má Stanislava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 9. června 2023 Stanislava

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Egerie

Také vše nej v novém roce,

ale článek se mi nelíbí (ať máte ňákou zpětnou vazbu ;-D;-)). Resp. nelíbí se mi, že vnímáte jako "JEDNO, zda zemřu jen já, nebo všichni"...

Oni totiž VŠICHNI ještě nebudou mít "své odžito", tak proto ;-).

Jinak se domnívám, že "konec světa" by měl snad nastat AŽ po "tisíciletém božím království", nebo se pletu a tu apokalypsu špatně chápu? :-)

0/0
2.1.2012 22:25

vaťák

Re: Také vše nej v novém roce,

Tak jak tomu rozumím, tak během "tisíciletí" na naší Zemi moc život nebude. A konec tisíciletí vnímám jako čas. kdy jednou pro vždy zaniknou ti, kteří odmítli možnost žít věčně. Možná o tom časem napíšu článek.

0/0
3.1.2012 13:14

marka40

Už jsem

tady o tom psala, že jsem těch konců světa už v dětství "zažila" mnoho.;-) . A pořád nic, takže je mi jasné, že i tento nakonec přežiju.;-D

Přeji všechno nejlepší, hlavně hodně Božího požehnání.

0/0
2.1.2012 7:28

dolch

Já už konců světa zažil

Pravda, komunizmus jim moc nepřál, pro něj existovaly jen světlé zítřky. Zato po roce 1989 se s konci světa doslova roztrhl pytel. Ale docela se divím, že jako protestantský duchovní se s takovou prkotinou vůbec zabýváte. Stojí přece jasně psáno: "O tom pak dni a hodině té žádný neví, ani andělé nebeští, jediné sám Otec můj." (Matouš, 24:36) :-)

0/0
2.1.2012 1:41

vaťák

Re: Já už konců světa zažil

V

0/0
2.1.2012 5:13

Tara.cz

Re: Já už konců světa zažil

No a kromě Otce přece ještě staří Májové :-)

0/0
2.1.2012 20:20

Camino.

Nebude! Nesmi!

Az rozfofruju majetek, pohreb chci za statni penize. Ale Vam a vsem milym a nehadavym blogerum a diskuterum preju krasny, praterlstvi a lasky plny rok 2012V

0/0
2.1.2012 0:31

vaťák

Re: Nebude! Nesmi!

R^

0/0
2.1.2012 5:13

Tara.cz

Re: Nebude! Nesmi!

Abyste nedopadl jak Strážci Věže v nějakém roce 1937 (?) - kdy rozprodali své domy a farmy a na vozech jeli do pouště vyhlížet konec světa. To pak muselo být zklamání a ostuda, když museli uznat chybu a navíc se neměli kam vrátit? Jasně, konec světa bezpochyby přijde, ovšem může to být i dnes v noci, jak bylo v tom filmu: The End is Nea...

0/0
2.1.2012 20:25

MPoks

I kdyby byl, tak

našeho absurdistámu se netýká. Jsme 30 let pozadu, takže to v pohodě přežijeme. ;-D

0/0
1.1.2012 22:17

venenum

PF 2012

Moc pěkné, přeji hodně zdraví a spokojenosti v roce 2012.

.

Dovolím si jen malou poznámku: Myslím si, že lidé se více než smrti bojí umírání jako takového.

Smrt je totiž jako otočením vypínače z polohy "on" do polohy "off" - energie přestane proudit, během následujících 5 minut už není, co řešit. Něco je - a pak už to není. Pro mnohé těžce nemocné je smrt vysvobozením. Pokud po vás zbude vaše tělo, z hygienických důvodů je třeba jej uklidit (pokud možno pietně).

Ztráta zemřelého tíží pozůstalé (nebo naopak - podle toho, jak dotyčný žil a jak se ke svým bližním choval), nikoliv zemřelého - ať už byl jakýkoliv. Zemřeme-li všichni společně (což se může stát např. v případě kolize Země s jiným, dostatečně velkým tělesem), bude úplně jedno, co bylo nebo nebylo a jaký kdo byl či nebyl. V zásadě je dokonce úplně jedno, jestli takový konec světa nastane. Velmi pravděpodobně jej totiž ani nestačíme dostatečně přesně zaznamenat či dokonce vyhodnotit.

0/0
1.1.2012 17:09

vaťák

Re: PF 2012

Ano, víc se bojíme umírání jak smrti samotné. Kdybychom věděli, že večer ulehneme a ráno se nevzbudíme, bylo by vše lehčí.

0/0
1.1.2012 17:27

rito

Re: PF 2012

Možná se víc bojíme pomyšlení;-€ že se ráno probudíme a zjistíme, že jsme mrtví ;-(. Položíme si zákonitě otázku proč jsme uléhali :-/? Rozhodně ne, abychom ráno došli k takovénu zjištění :-(.

0/0
1.1.2012 17:55

venenum

Re: PF 2012

Že je smrt ve spánku nejmilosrdnější je bohužel obecně přijímaný blud. Umírat sám v opuštěném pokoji vůbec nemusí být příjemné, jelikož je velmi pravděpodobné, že se dotyčný před smrtí probere, pokud není právě vysílen bojem s těžkou nemocí nebo úrazem, případně utlumen léky.

Kdo v noci dostal jakýkoliv záchvat, případně ho potrefila některá z cévních příhod, kterou přežil, může ostatním vyprávět o pocitu bezmoci. Pokud se nedovolal pomoci, ráno ho někdo najde a zkonstatuje, že dotyčný zemřel ve spánku. Jestli a jak dalece trpěl se už nikdo nedozví....

0/0
1.1.2012 18:10

hafusak2

Re: PF 2012

V jednom kresleném vtipu kdysi bylo, jak velitel popravčí čety říká odsouzenci:"Až řeknu "pal", tak poznáte, co to je, kdy se vypne obraz i zvuk".... Je na tom něco pravdy. Před několika lety jsem denně jezdil do fakutky v HK za svou maminkou, která byla více než týden v komatu po krvácení do mozku nežli zemřela. V létě dost nečekaně zemřel i můj otec, den nato kamarád, který byl stejně starý se mnou. Nemyslím, že bych měl nějakou extra hrůzu ze smrti, ta k životu patří, jen bych třeba velice nechtěl být úplně bezvládný někomu na obtíž.

0/0
1.1.2012 17:48

venenum

Re: PF 2012

cítím to stejně - smrt jako taková mě neděsí, děsí mě, že už nepomůžu těm, kteří by to potřebovali nebo jim dokonce budu svou nemohoucností překážet.

0/0
1.1.2012 18:12

rito

Re: PF 2012

Ve stadiu, kdy smrt  jako taková bezprostředně neděsí, většinou nikdo neuvažuje o nějaké budoucí pomoci. O tom každý začíná uvažovat ve stadiu co se mnou když smrt je na jazyku, i když neděsí. Pokud jsme pomáhali a máme i takto vychované rodiny, tak nemohoucnost nemůže být překážkou. Ale o tom všem je potřeba uvažovat v době, kdy neuvažujeme o neděsící smrti. ale právě o té pomoci. A pokud jsme nebyli schopni pomoci a jsme nemohoucí, smrti se děsit nemusíme. Pouze té překážky pro ty, kterým jsme jako mohoucí nemohli pomoci. ;-D

0/0
1.1.2012 19:02

hafusak2

Re: PF 2012

Když jsem kdysi sám ležel na ARO, v žilách kapačky, po sobě elektrody EKG a díval se na monitor, jak to se mnou špatně vypadá /to už jsem byl při vědomí/. Dá se říci, že mozek mi šrotoval ze všech sil a seřazení životních priorit jsem měl okamžitě naprosto zpřeházené....... Naštěstí jsem se z toho jakeštakeš vykřesal a svůj další život si podle toho přizpůsobil.Byla to obrovská zkušenost, strašně poučná, ale raději bych ji nikomu osobně nepřál prožít.

0/0
1.1.2012 19:37

venenum

Re: PF 2012

Nemohoucnost má ještě jeden rozměr - ztrátu důstojnosti.

Pro člověka může být velice těžké smířit se s tím, že už není schopen bez pomoci vykonávat ani základní tělesné potřeby. Tělo může být mnohem zchátralejší než mysl, zvláště skolí-li vás nevyléčitelná chronická choroba.

I to může být důvod, proč nechcete zůstat druhým na obtíž.

0/0
1.1.2012 21:50

Faustino

Pokud byla potopa

světa 2348 př.n.l., jak to, že nezasáhla Maye? Ti přece začali psát svůj kalendář v roce 3113 př.n.l.

Nikdo z nich by potopu nemohl přežít.

0/0
1.1.2012 16:24

vaťák

Re: Pokud byla potopa

Také přeji všechno nejlepší v roce 2012. ;-)

0/0
1.1.2012 16:32

ladronax žíhaný

Re: Pokud byla potopa

Jak jste přišel na to datum? Podle naprosté většiny dnešních badatelů byla potopa světa daleko dřív, nejpozději tak 8k přnl.

0/0
1.1.2012 17:26

Faustino

Re: Pokud byla potopa

To nějak hrubě nevychází. Svět byl přece stvořen 4004 př. n. l. 26. října v 9 hodin dopoledne.

0/0
1.1.2012 18:10

ladronax žíhaný

Re: Pokud byla potopa

To jsou uherské roky. Ale vykládejte to židům.

0/0
1.1.2012 19:26

venenum

Re: Pokud byla potopa

;-D

0/0
1.1.2012 21:51

PPetr

Karma, ale stejně si letos poprvé si rýpnu.

Nesouhlasím s tím, že je jedno jestli své pozemské plahočení ukončíme všichni najednou, nebo jen já sám. A to v tom smyslu, že bych zde nerad nechal svou rodinu napospas problémům bez mé pomoci. Ne že bych byl tak nepostradatelný, to není nikdo - ale dvě ochotné ruce se vždy hodí (nejen v rámci nejbližší rodiny).

-

Hodně štěstí a zdraví v tomto a dalších letech. :-)

0/0
1.1.2012 15:41

vaťák

Re: Karma, ale stejně si letos poprvé si rýpnu.

Když jsem před léty čekal na ortel ohledně histologického vyšetření, trápil mne úplně stejný problém.

0/0
1.1.2012 15:54

kion121

Karma

Pěkný článekR^

0/0
1.1.2012 15:05

vaťák

Re: Karma

Děkuji.

0/0
1.1.2012 15:14

J i ř í

Jste si jist, že v pátek 21.12.2012 skončí Mayský kalendář?

Z toho, co jsem o téhle věci četl, mě nejvíc zaujal fakt, že mayský kalendář je velmi starý a není dost údajů pro to, aby mohl být jednoznačně přiřazen ke kalendáři našimu. Někdy před 50 lety tři američtí vědci provedli to přiřazení tak, že konec vychází na 2012, ale později se (zejména s porovnáním astronomických údajů) ukázal jako pravděpodobnější rok 2116 či jiný letopočet. Jenže to už se roku 2012 chytla média a všichni (včetně Vás) to papouškují jako nezvratný fakt.

0/0
1.1.2012 14:55

villík

A to základní nevědí:

http://nd04.jxs.cz/288/963/d49d5889e6_73359908_o2.jpg

0/0
1.1.2012 15:04

vaťák

Re: Jste si jist, že v pátek 21.12.2012 skončí Mayský kalendář?

Kdybyste četl trochu pozorněji, možná byste si všiml formulace "pokud je to pravda". Z toho nevyplývá, že dané datum beru jako nezvratný fakt.

0/0
1.1.2012 15:28

pěnice

Jak píšete,

konec každého z nás může nastat kdykol.iv. Proto neřeším, jestli to bude zítra, nebo za rok či deset let. Co nemohu ovlivnit svým konáním, tím se nezabývám, ale snažím se žít tak, aby moji blízcí na mně vzpomínali jednou s láskou. Abych to odlehčila, před vánoci jsem dost utrácela a když se manžel zmínil, jestli mu s tím kontem příliš netřesu, mám dobrý argument. Když má být ten konec světa, raděj to utratím a udělám radost vnoučatům, než to nechat jako bezcenné obrázky.:-)

0/0
1.1.2012 14:39

vaťák

Re: Jak píšete,

Manžel je myslím rád, že už je po vánocích a že nemusí vyhlásit osobní bankrot.

Ať Vás humor neopouští ani v tomto roce a ať ho vždy ve zdraví přežije i Váš choť. :-)

0/0
1.1.2012 15:29

pěnice

Re: Jak píšete,

Moc děkuji a já totéž přeji Vám a Vaší rodině. Hlavně to zdraví, bez kterého nejde nic a víru, která vždy pomůže.

0/0
1.1.2012 16:55

Aaron71

Přeji Vám také štěstí, zdraví a lásku. Svobodu už snad máme

A k Vašemu textu mě napadá jedna replika z českého filmu "Vratné lahve":

Dcera: Tati, Ty nevěříš na konec světa, viď?

Otec: Ne. Nevěřím.

Dcera: Tak počkej až to přijde. Ty budeš překvapenej!

0/0
1.1.2012 14:33

vaťák

Re: Přeji Vám také štěstí, zdraví a lásku. Svobodu už snad máme

R^

0/0
1.1.2012 15:14

duhacenzor5

Ten "konec světa"

samozřejmě potká každého z nás, bez ohledu na víru i vědu. Leč směšnější sou ty mediálně neustále avisované "konce světa" - za těch pár let: Konec světa nastal v roce 1984 (dle jehovistů, předtím nastal ovšem též i v roce 1844), pak 1991(Nostradamus), 1994 (Immanuel Parsival), 2000 (počítačoví "odborníci" ) a nyní nastane letos ("mayský kalendář"). No a bude konec světa 2029 a 2046 (planetka Apophys) a 2017 ("knihovna palmových listů"). Mimoto v 80.letech došly zásoby ropy a barevných kovů, též i nastalo globální zalednění a za pár let zase nastane globální vyteplení. Z historie: Konec světa nastal  dle husitů mezi 10. a14.únorem 1420 a poté znova v noci z 5. na 6. červenec 1420. V roce 1887 přestala existovat katolická církev (dlel Voltaira). Na těchto "předpovědích" není fascinující fantasmagorie autorů, ta je podložena získanými penězi, ale fascinující je, že jsou stále pitomci, co tomu věří, dokonce, čím více jsme atheističtí, tím více věříme na ty nejbizarnější "předpovědi":o)

0/0
1.1.2012 14:13

hafusak2

Re: Ten

V knížce Zd. Patrika "Silnější než Däniken" bylo kdysi před lety vypočítán možný konec světa podle Nostradama. Takže jsem si schválně to datum poznamenal, že si tedy těch několik měsíců počkám. Konec světa nenastal. Bylo ale to známé úplné zatmění Slunce v Evropě. Výpočet se od reality lišil o necelých půl hodiny.

Také mi kdysi byl vysvětlen možný konec světa vypočítaný podle Bible, kde podmínkou je, aby zemřeli všichni lidé narození do r. 1914 - to už také nemůže tak dlouho trvat.

Počkáme si, uvidíme.:-)

0/0
1.1.2012 17:58

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín v2.0

Nojo, ono to asi bude stejný.

Akorát holt před na konci osvětlenym tunelem bude nejspíš kapku fronta, takže si nesmím zapomenout vzít něco na čtení... :-)

0/0
1.1.2012 14:08

ladyevil_cz

A opravdu je smrt...

...stejný konec...jako případný konec světa? :-) R^

0/0
1.1.2012 13:37

vaťák

Re: A opravdu je smrt...

Vím, že s tím každý nemusí souznít. Proto jsem napsal "Podle mne to vyjde nastejno".

0/0
1.1.2012 13:40

ladyevil_cz

Re: A opravdu je smrt...

Mne to právě ale zajímá z hlediska Tvé víry. Opravdu je v tomto kontextu...případný absolutní konec světa...totéž jako smrt konkrétního jedince? :-) Nejde o to, v co věřím nebo nevěřím já...ale právě o křesťanskou víru :-)

0/0
1.1.2012 13:51

vaťák

Re: A opravdu je smrt...

Vycházím právě z mé víry a problém řeším jen z pohledu jednotlivce. Pro mne to z hlediska "věčnosti" vyjde nastejno, zda zemřu v důsledku mého stáří, nemoci, nehody... nebo v důsledku toho, že přijde konec světa.

0/0
1.1.2012 14:00

ladyevil_cz

Re: A opravdu je smrt...

Matouš 10,28 - Nebojte se těch, kdo zabíjejí tělo, ale duši zabít nemohou. Raději se bojte Toho, který může duši i tělo zahubit v pekle. :-) Myslel jsem, že v kontextu křesťanské víry je rozdíl mezi mezi „usmrcením těla“ a konečnou záhubou, kterou způsobí Bůh - absolutní konec světa :-) Ofc se mohu mýlit...nejsem neomylný...

0/0
1.1.2012 14:15

vaťák

Re: A opravdu je smrt...

Patřím k lidem, kteří věří, že smrtí končí má možnost vybrat si mezi věčným životem a definitivní záhubou.

0/0
1.1.2012 15:31

ladyevil_cz

Re: A opravdu je smrt...

No ano, tomu rozumím...nicméně výsledek toho rozhodnutí nezáleží na samotném rozhodnutí, ale na boží spravedlnosti :-) A absolutní konec světa v tomto případě může znamenat právě tu boží spravedlnost... na rozdíl od prosté smrti jednotlivce... nebo ne? :-)

0/0
1.1.2012 15:41

vaťák

Re: A opravdu je smrt...

Bůh nabízí záchranu všem lidem. Podmínkou je víra. A máte pravdu, s koncem světa souvisí i čas božího soudu a pak i vynesení a vykonání spravedlnosti.

0/0
1.1.2012 15:56

ladyevil_cz

Re: A opravdu je smrt...

:-) Víra v...srdci R^

0/0
1.1.2012 16:03

SYETEY_KOTZOUR_je_v_čistírně

Děkuji

a připojuji se k přání;-)R^

+1/0
1.1.2012 13:34

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS