Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kojot

9. 6. 2012 13:07
Problém nastává až když se usadí ;-)

Pěkně napsáno, jen mám potřebu podotknout, že potíž nastává ve chvíli, kdy se ve jménu Božím začnou vybírat císařovy peníze a stavět stále honosnější a honosnější paláce. Zaujalo mě, co k tomu řekl teolog a psycholog Eugen Drewermann - že možná nasává čas dalšího "zničení chrámu", jenž bude spjat s nějakým duchovním posunem stejně, jako tomu bylo v případě zničení prvního i druhého jeruzalémského chrámu. Myslím, že se mi ta myšlenka velice zamlouvá...

0 0
možnosti

KJV

8. 6. 2012 22:42
Křesťané chodí vírou, ne viděním.

Na křesťanství je nádherné, jak ukazuje Bible na příkladu prvních křesťanů, že není potřeba nějaké zvláštní "posvátné místo" na zemi, nebo zvláštní zasvěcená budova, ani nějaká kněžská třída a roucha, ani viditelný oltář, ani hmotné oběti, ani náboženské obřady, ani nějaké sváteční dny či doby, ani příslušnost k nějakému náboženskému systému či organisaci.

    Křesťanství vyžaduje víru, aby člověk uznal, že osobní vztah s Bohem prostřednictví jeho Syna je jediným a jedinečným základem a že ostatní věci jsou druhotné a v připadě potřeby i postradatelné. Křesťané "chodí vírou, ne viděním".

1 0
možnosti

hafusak2

8. 6. 2012 22:25
Před desítkami let jsem mluvil s jedním,

který mimo jiné dělal feldkuráta u Klapálkovy armády v severní Africe. Říkal, že měli jeden stan, který byl v případě potřeby kostelem, modlitebnou i synagogou. Nikomu to nevadilo, jeden obřad skončil, druhý začal. Vědomí společného nebezpečí ztráty života v dalším boji mazalo rozdíl mezi jinak rozdílnými vírami. Možná se dnes, když už tolik nebezpečí nehrozí málo hledá množství společných věcí ke škodě všech.

1 0
možnosti

vaťák

8. 6. 2012 22:37
Re: Před desítkami let jsem mluvil s jedním,

V armádě to tak funguje i dnes.

1 0
možnosti

venenum

8. 6. 2012 21:40
karma

R^:-)

0 0
možnosti

vaťák

8. 6. 2012 21:46
Re: karma

Děkuji.

0 0
možnosti

Vegan

8. 6. 2012 21:36
Moc hezky napsáno

já mám taky ráda prosté věci. Židé nemají kostel. Synagoga, neboli kneset, jak se nazývá v Izraeli, znamená shromáždění (také se tak jmenuje izraelský parlament), kde například probíhají šabatové hostiny a taky svatební.R^:-)

0 0
možnosti

vaťák

8. 6. 2012 21:38
Re: Moc hezky napsáno

My zase máme modlitebny, což také vystihuje jejich hlavní smysl.

0 0
možnosti

Bejbydura

8. 6. 2012 20:55
Karma

Moc pěkný článek. Do kostela chodím ráda, ale věřím, že to není hlavní podmínkou dobrého křesťana.

1 0
možnosti

vaťák

8. 6. 2012 21:37
Re: Karma

Díky.:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 3330
  • Celková karma 31,33
  • Průměrná čtenost 786x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.