Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Srdečně zdravím pane Furst a přeji bezva nový rok.

38 let jsem byl katolík a po nějakém přechodném období to teď vidím jinak. Nechci mít nic společného ani s Kristem a natož s křesťany.

V náboženství nám moudrý p. farář říkával: bible není ani učebnice dějepisu, ani učebnice biologie ... Takže jsem ani jako věřící katolík naprosto nechápal, proč by měl křesťanovi vadit Darwin.

U vás mě naprosto zaskočilo, když napíšete buď Darwin, anebo stvoření.

Ve vašem případě mě to docela zklamalo. 

Katolíci v r. 1930 svatořečili Roberta Belarminiho, který jako šéf inkvizičního tribunálu vydal r.1600 k upálení astronoma Giordana Bruna. Belarmini - velice oblíbený světec pseudoakademika Halíka- proslul větou:Tvrdit, že Země obíhá kolem Slunce je stejně chybné, jako tvrdit, že Ježíš se nenarodil z Panny. K tomuto zločinci -to nejde jinak nazvat - se "modlí" prezident České křesťanské akademie. Je mi líto, v době svobody jsem zjistil, že církev nemá ani tolik moudrosti jako onen vsetínský farář a dělá z Bible učebnici biologie, psychologie, psychiatrie, kvantové fyziky...... a přitom tito páprdové v ornátech nerozumí ani Freudovi, ani Jungovi, ani Marxovi a natož kabale. P.S.  Muslimové tvrdí, že je zbytečné studovat přírodní vědy. Aláh prý stejně mění přírodní zákony jakkoli se mu zachce.

4 0
možnosti
VF

Také přeji v novém roce vše nej... Bible je i podle mne knihou o spasení a ne učebnicí biologie atd... Přesto, pokud to, co je v ní napsáno, vezmu vážně, pak nemám příliš mnoho prostoru pro přijetí evoluční teorie.

1 1
možnosti
LC

ne, ti náboženští fanatici nedaj pokoj, je to v nich jako v koze ,ten neklid, potřeba přesvědčovat, u ateistů tohle není a když už se zdá, že se katolíci, muslimy , svědci čehokoliv a jiní uklidnili ,tak vyrazí k boji z asvoje přesvědčení, co to je ?,strach ze smrti ?

2 2
možnosti
MK

Křesťané nemají strach ze smrti, takže proto asi těžko. Pro křesťany je smrt přechodem k věčnému životu, buď v blaženosti, nebo zatracení.

4 1
možnosti
RK

Ten Bůh, co Vás stvořil, to je ten stejný, který dopustil, že nedávno umírali miliony lidí v plynových komorách?

3 3
možnosti
MR

To byla matka příroda. Vy nemáte moc fantazie.

0 0
možnosti
PK

jistě že ne. Člověk (tedy definován podle znaků Homo Sapiens-Sapiens) je ze skupiny hominidů jejichž první známý výskyt byl před 200000 lety. pro porovnání část doby s touto skupinou existoval jiný podruh Homo Sapiens Neandrthalis (a ještě existoval další)

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Hominidae.PNG vhodný obrázek je zde. "opice" s námi v tuto chvíli na planetě koexistují.

Co se definice "druhu" týká je to pouze naše arbitrární rozhodnutí že skupinu živočichů s podobnými znaky (v základu to odpovídá podobnému genetickému programu v DNA) označíme jako "druh".

Jako vhodný příklad bych doporučil například druh kterému obecně říkáme PES. Yorkshirský teriér a Bernský Salašnický vzájmeně nejsou schopné rozmnožování, podlé této "definice" druhu už by tedy měli být odděleni.

Přesto v minulosti začínali ze stejné skupiny živočichů- pouze se cíleně křížili jedinci malí s definovanými vlastnostmi (tyto pak v dominalovali v jejich potomstvu) a velcí s silní- tyto vlasnosti pak dominovali v jejich potomstvu. Tímto postupem sme získali po několika tisících generací zcela rozdílné živočichy. U nichž už je zařazení do stejného druhu ryze formální záležitostí.

Přirozeně v přírodě o přežití nerozhoduje cíl. ale to které vlastnosti jsou momentálně vhodné k přežití (jejich nositelé mají mnohem vyšší statistikou šanci dožít se jejich přenosu dále)

6 0
možnosti
SB

Já si myslím, že schopni rozmnožování z hlediska genetického jsou. Opakuji: Z hlediska genetického.

Nejsou schopni pohlavního spojení, ale například při umělém oplodnění by jejich potomstvo asi bylo norrmální, životaschopné a mohlo by i zplodit další generaci.

1 0
možnosti
SB

Minimálně v jedné věci se musím toho komouše zastat, i když sám nikdy nevolím žádnou levici, natož komouše:

Máte právo s kýmkoli diskutovat, ale nemáte právo vkládat jinému člověku do úst něco, co neprohlásil. Nemáte právo překrucovat něčí výrok.

Můžete jakkoli oponovat například mně, ale oponujte proti mým výrokům tak, jak jsem je prohlásil, jak jsem je formuloval, jak jsem je mínil.

On to určitě nemínil tím způsobem, že by se domníval, že Vaše matka byla opice. Neměl jste právo mu tedy do úst vkládat něco, co neřekl. On mluvil o evoluci života na planetě, nikoli o generaci našich rodičů.

Je dost primitivní překroutit myšlenku druhého člověka a pak ho kritizovat nikoli za to, co řekl, ale za to, jak to překroutil.

10 1
možnosti
VF

Mám problémy s diskuzí, pořád vypadává. V článku nepopisuji vše, co jsem od onoho soudruha vyslechl. Jen jsem tehdy jednal podle hesla: "Na hrubý pytel hrubá záplata." On mi totiž tehdy mimo jiné tvrdil, že věří tomu, že pochází z opice.

0 1
možnosti
MR

Četl jsem tady už příliš blogů o stvoření a pánubohu.

Naštěstí pan Furst je zárukou, že nepůjde o pomatené blábolení fanatika.

Už se těším, i když si asi neporozumíme.

P.S.: Co je, prosím, víra v evoluci?

 Lze mít vůbec víru v biologii, fyziku nebo jiné vědy? Netápete v pojmech?

6 0
možnosti

2. 1. 2013 14:16

Vira a vedecke poznani je rozdil, pane autore.

8 4
možnosti
MK

Někdy v tom moc rozdíl není. Když člověk čte například Dawkinse, tak si kolikrát řekne, tedy, ten člověk má víru, takovou bych také chtěl mít:-)

0 2
možnosti
  • Počet článků 3330
  • Celková karma 31,24
  • Průměrná čtenost 786x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.