Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IL

I14v12a14n44a 10L17a38n81c98e

28. 11. 2017 21:06

Ja jsem milovala bramborove placky s makem.R^R^R^

0 0
možnosti
LM

R^, Hezké vzpomínky, hned jsem začala také vzpomínat na ty dobroty, co se dnes už nepodávají,:-) Já milovala škubánky s česnekem opečené na sucho na tálu. Nebyla už pec.:-)

0 0
možnosti
Foto

A ještě byly lepší "brambůrky na půlky," ty jsme jako děti milovaly. Rozkrojené a neokrouhané, upečené na plechu v troubě. Nejlepší na nich byla ta křupavá kůrečka ze spodu... Jedli jsme je všichni společně vidličkou z plechové mísy. Oloupané, omaštěné vepřovým sátdlem a posypané utřeným česnekem, chutnaly výborně. S mlékem, kyškou nebo podmáslím neměly chybu. Dělávám je i dnes, v zimě... ;-)R^

2 0
možnosti
Foto

Ano, u nás se tomu říkalo pečáky. Dělávám je často i dnes;-)

0 0
možnosti
Foto

Vlastimile, úplně se mi sbíhají sliny. Brambory na cibulce, podmáslí, nebo kyška...tak to byl náš častý jídelníček a vůbec nám to nevadilo. Nakrmit sedm krků, to dalo nějakou práci. Na "pečáky" s česnekem taky nedám dopustit. A vůbec všechna ta obyčejná jídla jsou úzce spjata s mým dětstvím, mládím. Moc děkuji za voňavou vzpomínkuR^;-)

1 0
možnosti
JZ

Babicka skutecne dusila cibuli na oleji? By me zajimalo, v kterych letech to bylo.

V sedesatych letech stala pullitrova flaska kalneho a rybinou pachnouciho oleje

16 Kcs - vice nez trihodinovy plat. Pro zapometlive: nastupni plat prumyslovaka v r. 1962 byl 945 Kcs, vysokoskolaka 1050 Kcs (oboji hrubeho!), coz v prepoctu na hodinu (pracovni tyden mel tehdy 46 hodin, mesic ca. 166) bylo mene nez 5 Kcs/hod. cisteho. Pro zajimavost, kostka masla stala tehdy 10 Kcs!

0 0
možnosti
VF

Tak to někdy zkuste a uvidíte, že právě osolení cibule podušená na trošce oleje (nebo jiného tuku) vyvolá pocit, že brambory plavou v oleji. V tom je právě to kouzlo.

0 0
možnosti
VV

Brambory stouchany na cibulce jsou pochoutka. Podmasli, to znam jen z podmaslovyho chleba, spis mi k tem bramborum sedi dobry pivo.

0 0
možnosti
VF

Ještě lepší je domácí kyška.

2 0
možnosti
  • Počet článků 3331
  • Celková karma 30,90
  • Průměrná čtenost 786x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.