Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R^

Občas otevírám Vaše kazatelské články. Jsou podnětné. Škoda, že slovo Bůh snižuje čtenost. Láskyplným Bohem Ježíše Krista většina pohrdá. A tak se nejspíše budou divit, až jejich Bohem jednou bude Alláh!

Dík za pěkný rozbor žalmu!

:-)

0 0
možnosti
Foto

Pěkné pojednání.

Dle mne je v něm však jedna chyba, když jste napsal "Nejsem produktem náhody, kterou dnes vznešeně nazýváme evolucí."

Náhoda není evoluce. Náhoda v evoluci hraje velkou roli, avšak - fyzikální, chemické, biologické a sociální - zákony vesmíru omezují, co se může stát a co se nakonec stane. Skutečně mě moc mrzí, že mnozí křesťané toto nechápou a stále nesprávným způsobem napadají evoluci. Tím nechci tvrdit, že jsem si jist, že evoluční teorie stoprocentně platí, obzvláště není stále jasné to, že život vznikl kombinací náhody a evolučním výběrem.

Vzpomeňte si na začátek Evangelia dle Jana: Na začátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha a to Slovo bylo Bůh. ... Všechny věci skrze Ně učiněny jsou a bez Něho nic není učiněno, co učiněno jest. ... V řeckém originále tohoto evangelia nestojí slovo "slovo", ale "logos". Logos má mnoho významů, nejen slovo. Třeba logiku.

Dle mne v tomto kontextu význam slova logos je "univerzální zákony kosmu". Vlastně tyto verše jsou převzaty z řecké stoi, 300-200 let před Kristem. Stačí si něco přečíst o Zénonovi a řecké Stoji, zhruba 250 let před Kristem. Logos dle těchto stoiků je též synonymem pro Bůh a také pro přírodu. Přečetl jsem si o tom již dost, například v nizozemštině toto

https://historiek.net/de-vroege-stoa/55529/

kde stojí: Tito stoikové mluví o přírodních zákonech, logos je pro ně též synonymem pro přírodu. Dle nich jsou zákony přírody logické a spravedlivé. Jejich pojetí Boha se liší od řeckého pojetí (kde bohové byly osoby), ale také od křesťanského pojetí, kde Bůh je mimo svět. Dle nich bůh svět nestvořil, bůh je prostě svět. !!!

Bohužel neznám český text, který dobře tuto řeckou stou popisuje. Možná existuje, okud chcete, tak si jej jistě můžete nalézt. Nenutím Vás však do toho.

Přeji Vám pěkný víkend.

0 0
možnosti
Foto

Pro jistotu ještě tento dodatek

Vaši víru nekritizuji ani Vám ji neberu. To je Vaše věc.

Jen se mi nelíbí, že jste nesprávným způsobem napadl evoluční teorii. Setkali jsme se (v pohodě) již v několika diskusích a víte, že jako tolerantní agnostik víru nikoho nekritizuji ani mu ji neberu, pokud jeho víra neškodí jiným lidem.

0 0
možnosti
  • Počet článků 3330
  • Celková karma 31,26
  • Průměrná čtenost 786x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.