Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

J52a70n 13R12á58ž

9. 11. 2019 14:14

Hezké čtení!

Přesvědčení, že Bůh je přítomný v každém z nás od narození až do smrti, mne provází celý život. Takže nesouhlasím s názorem, že nás může Bůh opustit a pochybnosti věřícího o přítomnosti Boha v něm, tedy dojem, že ho v jisté životní etapě Bůh opustil, vyjadřuje především jeho pochybnosti o sobě samém, nikoliv objektivní skutečnost.

Jsem věřící křesťan bez církevní příslušnosti a Bibli považuji za knihu plnou mouder a návodů pro spokojený život, ale nikoliv za knihu, kterou bych měl považovat za "svatou". A dodávám, že kdo ji nečetl, nikoliv jen jednou nebo ji přečetl jen povrchně a bez začlenění do kontextu doby, kdy příběhy v ní popsané se udály, nemůže sebe sama považovat za vzdělaného člověka.

PS. Děda,náboženským přesvědčením protestant , mi kdysi řekl: " Hřích ze sebe může smýt každý jen tak, že ho dobrými činy odčiní. Počítat s tím, že ze mne hřích sejme Bůh, není dobrým návodem pro život. Jen když svůj hřích člověk odčiní sám, může počítat že mu druzí odpustí". Což považuji za velmi moudrou radu do života.

0 0
možnosti
  • Počet článků 3334
  • Celková karma 30,39
  • Průměrná čtenost 785x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.