Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Naivní volič

22. 12. 2010 17:36
Snad je rozdíl

v jatečných zvířatech, účelově chovaných k poskytnutí obživy a ve zvířatech jako je kočka nebo pes. Indové nejedí krávy z náboženských důvodů stejně jako Muslimové prasata, Vietnamci jedí psy z hladu a nouze, civilizovaní lidé nejedí domácí mazlíčky z etických, kulturních i ekonomických důvodů. Některé kmeny z náboženských důvodů jedly dokonce i lidi, což nemohu odsouhlasit s poznámkou "jiný kraj... ".

0 0
možnosti

Amoniak

22. 12. 2010 18:07
Re: Snad je rozdíl

A kdybych choval jateční psy? Řezník, veterinární kontrola. Pak by to bylo v pořádku?

0 0
možnosti

nocenka

22. 12. 2010 11:45
no já nevím

Masu moc nedám, ze savců nejím skoro vůbec. Osobně teda vidím jistý rozdíl mezi psem (kočkou, koněm,...) a ptákem či rybou. Ale pokud to někdo nevidí, asi mu lze těžko vysvětlit.

Jenom nevím, zda jste se někdy setkal se služebním/slepeckým kaprem, kuřetem nebo třeba krávou...;-)

0 0
možnosti

nocenka

22. 12. 2010 11:47
Re: no já nevím

Aby to náhodou nevyznělo jinak - rozhodně ovšem nejsem zastáncem předvánočního šílenství a utrpení kaprů mi není lhostejné (však je taky nekupuju a nejím).

0 0
možnosti

Roger.Wilco

22. 12. 2010 10:17
.

Těm aktivistům vůbec nejde o ty kapry. Jsou mladí, moc toho v životě ještě nedokázali, tak tímto způsobem pouze křičí: "Jsme tady, všímejte si nás, lidi.". Nic víc v tom není.:-)

0 0
možnosti

viveka

22. 12. 2010 11:11
Re: .

Nesuďte jiné podle sebe.

0 0
možnosti

Bobrufka

22. 12. 2010 9:08
Nevím, jestli se vám bude zdát rozumné moje vysvětlení,

proč nejíst psy, ale já říkám, že přece nebudu jíst kamaráda :-). Mým životem už pár pejsků prošlo a věřím, že mají duši. O kaprovi si tím jistá nejsem. A pokud kapra zabijeme rychle, bez trápení, nevím , proč bychom ho nemohli konzumovat. Koneckonců zapadá do potravního řetězce, dokonce to je postní jídlo.

Ten aktivista je poněkud mimo, si myslím já.

0 0
možnosti

viveka

22. 12. 2010 11:13
Re: Nevím, jestli se vám bude zdát rozumné moje vysvětlení,

To máte pravdu, s tím vašim psem, ale uznejte, že váš kamarád nemusí být nutně každého kamarád, každý má jiné kamarády.

0 0
možnosti

marka40

22. 12. 2010 7:00
Jo, jo,

já to pořád říkám, že fanatismus je nebezpečný v jakékoliv podobě. Tito aktivisté jsou rovněž praví nefalšovaní fanatici. Už jsem psala včera v některé z diskuzí, že rybami se člověk živí odpradávna, takže není důvod, aby s tím v 21. století přestával. Dále pak - kapra nezabijeme, ale půjdeme si koupit mražené kuřecí? Vždyť i ta kuřata jsou zabíjena ve velkém (a není to příjemný pohled). Stejně tak prasata, králíci, hovězí. Zabít zvíře za účelem obživy je prostě součástí života. Já jsem toho našeho vánočního kapříka připravila o život už včera. Ale opravdu humánně. Co ale vidět nemohu, tak zabíjení kůzlete. To je hrozné.

Co se týče těch psů, tak i ti se u nás dříve také jedli. Pamatuji si, ještě když jsem byla hodně malá, že někteří lidé ve vsi je jedli. Psí sádlo se pak doporučovalo na průdušky. No a vzpomeňme si na Babičku - co všechno jedly Kudrnovic děti.

0 0
možnosti

vaťák

22. 12. 2010 7:20
Re: Jo, jo,

Vidím to podobně. Včera mne rozesmál článek "Křesťané, přestaňte s vražděním kaprů!" Člověk najednou zjistí, kolik je v tom našem nejateističtějším státě na světě křesťanů.

A podle karmy lidé, kteří si toho kapra dají, klikají na karmu, že skoro počítač nestíhá.

0 0
možnosti

carolusI

22. 12. 2010 1:50
Koně

mám rád a mám rád i koňský salám. Prasata jsou mnohem inteligentnější než psi a přesto si klidně pochutnám na vepřovém řízku. Jestli někomu chutnají psi, tak mu to nezazlívám. Zbožňování psů je hloupost. Většinou se jí dopouštějí lidé, kteří mají pokřivený vztah k ostatním lidem. A jsem na světě dost dlouho abych mohl mluvit z vlastní zkušenosti. Kdýž vidím takového zaníceného pejskaře, mám se před ním na pozoru.

0 0
možnosti

viveka

22. 12. 2010 11:21
Re: Koně

Sám fakt, že někoho nesežeru vám přijde jako "zbožňování"?

0 0
možnosti

Více takových Kožených

22. 12. 2010 1:18
Jinak psy ne

z prostého důvodu: jsou to masožravci. Mezi savci není žádný druh, který by se primárně živil jiným masožravcem. To je proti přírodě, proti logice potravního řetězce.

0 0
možnosti

carolusI

22. 12. 2010 1:40
Re: Jinak psy ne

Tuhle moudrost jste vymyslel sám?

0 0
možnosti

kdo chatuje nepracuje

21. 12. 2010 21:59
To je otázka

Pro někoho je odpudivé sníst zvíře, které umí najít lidi v lavině, v závalu, vyčmuchá drogy, věci doličné i samotné kriminálníky, pomáhá léčit, umí asistovat i vodit nevidomé. Někdo tomuhle nerozumí, o psech nic neví, nikdy se jim nepodíval do očí, a tak je klidně naučí spinkat na česneku v troubě. Já patřím k té první skupině a tou druhou slupinou upřímně pohrdám. Některé primitivná kmeny ovšem pojídaly i lidi, takže asi tak.

0 0
možnosti

vaťák

21. 12. 2010 22:04
Re: To je otázka

S kamarády jsme na chatě chytili srnku. Plánovali jsme, že si uděláme srnčí guláš. Ale ty její oči byly ještě milejší, než ty psí. Tak jsme jí pustili.

Myslím, že kdyby dnes lidé mohli sníst jen maso ze zvířat, která by sami "zabili", bylo by na světě hodně vegetariánů. :-)

0 0
možnosti

Don don

21. 12. 2010 20:16
no

já mám dojem, že všechna zvířata s tlapkami jsou Bohem zakázána. Aspoň jestli jsem Starý zákon četl pozorně

0 0
možnosti

viveka

21. 12. 2010 20:22
Re: no

Králíci?

0 0
možnosti

Lady Humussprey

21. 12. 2010 19:41
Ani pes, ani kůň nejsou člověku potrava, ale symbionti

Jsou dva druhy lidí, kteří se celoživotně kynologií zabývají. Ti první psům dokonale rozumí a dokáží je vycvičit v užitnosti a dovednostech, kterých člověk není schopen a pak jsou tady ti slavní, kteří píší o výchově psa příručky. Před těmi druhými důrazně varuji. Stejně, jako o každé jiné činnosti existuje mnoho nepravd, hloupostí a mýtů, jak říká i jeden pán z TV o řidičích. Dokáže se naučit pro laika neuvěřitelným věcem a být pomocníkem skoro v každé lidské činnosti. Podle mě jsou nejoblíbenější omyly, že pes pochází z vlka, nejlépe je mu v kotci, přenáší králičí nemoci, že pes se naučí vyhledávat drogy, když se na nich stane závislý a tvrzení, že pes se neumí smát a nejvýživnější jsou pro něj ovesné vločky.

0 0
možnosti

dohlib

21. 12. 2010 19:47
Re: Ani pes, ani kůň nejsou člověku potrava, ale symbionti

Částečně s vámi souhlasím, ale pes ale z vlka opravdu pochází (jen některá plemena - třeba západosibiřská lajka, československý vlčák...). Je fakt, že pes hodně zdomácněl, ale některé vzorce chování mu z vlka zůstaly (smečkové instinkty, mimika aj.)

0 0
možnosti
  • Počet článků 3333
  • Celková karma 30,55
  • Průměrná čtenost 785x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.