Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

marka40

28. 3. 2011 8:52
Často se

diskutující přou o obsahu bible a mám pocit, že  doslova nesmyslně slovíčkaří, vytrhávají z kontextu či překrucují. Na stránkách http://www.vira.cz jsem narazila na tuto (dle mého názoru) velice výstižnou odpověď pro "hledajícího". http://otazky.vira.cz/otazka/Vira-ze-strachu.html - tato odpověď vystihuje vztah k Bohu i k Bibli tak, jak ho vidím i já. Proto bych se o tento názor ráda podělila. :-)

0 0
možnosti

Vlastimil.Kornas

28. 3. 2011 2:04
Boží láska?

Co je na těch ranách Egypťanům láskyplného?

0 0
možnosti

tamango

26. 3. 2011 19:48
bohužel

dějiny lidstva jsou plné násilí a krve

0 0
možnosti

oldiess

26. 3. 2011 19:02
" "Šimone, synu Janův, miluješ mne víc než ti zde?"

To mi silně připomíná ne šťastnou otázku, kdy dospěláci trápí dítka: Koho máš raději, maminku nebo tatínka?

0 0
možnosti

Bobrufka

26. 3. 2011 13:54
...

z toho, co znám (není toho moc), bych řekla, že bible není krvák, ale spíš svědectví o Ježíšově veliké trpělivosti s lidmi :-)

0 0
možnosti

vaťák

26. 3. 2011 14:02
Re: ...

R^

0 0
možnosti

bilyhavran

26. 3. 2011 13:30
;-)

Moc díky za tenhle článek. Ten text z Janova evangelia 21. kap. je nádherný:

Šimone - miluješ? .... Pane - mám Tě rád.

Šimone - miluješ? ... Pane - mám Tě rád.

A teď přijde to krásné - Ježíš se ve své otázce "snižuje" k Šimonovi, který není schopen odpovědět "miluji" a otázka zní: "Šimone - máš mě rád?" ...

0 0
možnosti

vaťák

26. 3. 2011 13:58
Re: ;-)

Kdysi jsem toto téma rozebíral v kázání. Ta první otázka dokonce zní: "Petře, miluješ mne víc než ostatní?"

Takže postupné snižování laťky a Petrovo poznávání toho, že není lepší, než ostatní.

0 0
možnosti

Maraiser

26. 3. 2011 12:49
Proč je bible tak promiskuitní?

Kdyby jenom krev. Ale toho sexu, perverzit co tam je. Když jsem si jí pročítal jako puberťák, tak jsem šel hlavně po těchto odkazech.

Bůh zničil Sodomu a Gomoru kvůli hříchu, ale co se dělo s Lotem a jeho dcerami dál? Toto vzbuzovalo mou představivost na míru nejvyšší.

Ale je pravdou, že je nutno rozlišovat Starý zákon a Nový zákon.

0 0
možnosti

Faustino

26. 3. 2011 13:09
Re: Proč je bible tak promiskuitní?

A to jsou někteří lidé proti sexuální výchově ve školách, ale Bibli by nechali děti číst.

0 0
možnosti

Faustino

26. 3. 2011 12:07
Příběh Elíšy

2Kr2,23 Odtud vystoupil (Elíša) do Bét-elu. Když byl na cestě, vyšli z města malí chlapci, pošklebovali se mu a pokřikovali na něj: „Táhni, ty s lysinou, táhni, ty s lysinou!“

On se obrátil, podíval se na ně a ve jménu Hospodinově jim zlořečil. Vtom vyběhly z křovin dvě medvědice a roztrhaly z nich čtyřicet dvě děti.

0 0
možnosti

vaťák

26. 3. 2011 14:02
Re: Příběh Elíšy

Přeji příjemné odpoledne. Tyto příběhy znám. Jsou pro mne důkazem, že Bible je pravdivá a že ji nikdo v průběhu staletí "nevylepšoval" a ani z ní neodstraňoval to, co by mohlo být nepohodlné. Díky za připomenutí. ;-)

0 0
možnosti

Faustino

26. 3. 2011 11:55
Příběh Achána

Jozue dobyl Jericho. Před pádem města prohlásil, že veškerá kořist má být předána Hospodinu. Přesto si jistý Achán "vzal něco z věcí propadlých klatbě." (Joz 7, 1). Pak se Jozue pokusil dobýt město Aj. Nepodařilo se mu to a mnozí z jeho vojáků byli zabiti. Jozue pátral po příčině porážky a zjistil, že Áchán zatajil "jeden pěkný šineárský plášť, dvě stě šekelů stříbra a jeden zlatý jazyk o váze padesáti šekelů." (Joz 7, 21). Achán se k tomu přiznal.

"Za účasti všeho Izraele vzal Jozue Achána, syna Zerachova, i stříbro, plášť a zlatý jazyk, i jeho syny a dcery, býky a osly, jeho brav i stan a všechno, co mu patřilo, a ubírali se s tím vzhůru do doliny Akóru. Jozue řekl: „Zkázu, kterou jsi uvalil na nás, nechť uvalí Hospodin v tento den na tebe.“ Všechen Izrael jej kamenoval; spálili je a zaházeli je kamením." (Joz 7, 24).

Synové a dcery Achána spáchali nějaký zločin? Proč zabili i zvířata? Kvůli zločinu majitele?

0 0
možnosti

Indi.HK

26. 3. 2011 13:25
Re: Příběh Achána

Spravedlnost je spravedlnost.

0 0
možnosti

Faustino

26. 3. 2011 11:40
Příběh Daniela

Král Darius si vážil Daniela a místní vysocí úředníci něj žárlili. Proto přivedli krále, aby podepsal doklad, podle něhož "každý, kdo by se v údobí třiceti dnů obracel v modlitbě na kteréhokoli boha nebo člověka kromě na tebe, králi, ať je vhozen do lví jámy." (Dan 6, 8).

Pak muži zjistili, že Daniel se třikrát denně modlil k Jahvemu, s tváří obrácenou k Jeruzalému. Nato byl Daniel vržen do jámy se lvy. Jáma byla přikrytá kamenem, který král osobně zapečetil.

0 0
možnosti

Faustino

26. 3. 2011 11:40
Re: Příběh Daniela

"Jak se začalo rozednívat, hned za úsvitu, král vstal a chvatně odešel k jámě, kde byli lvi." (Dan 6, 20) a zavolal na Daniela. Daniel odpověděl a řekl králi, že Bůh "poslal svého anděla a zavřel ústa lvům, takže mi neublížili. Vždyť jsem byl před ním shledán čistý a ani proti tobě, králi, jsem se ničeho zlého nedopustil.“ (Dan 6, 23). Daniela vytáhli z jámy živého a bez zranění a král se obrátil a uvěřil v Danielova Boha. Darius, který byl tehdy již věřícím v pravého Boha, poslal muže, kteří obvinili Daniela a král pak poručil, aby přivedli ty muže, kteří Daniela udali, a "hodili je do lví jámy i s jejich syny a ženami. Ještě nedopadli na dno jámy, už se jich lvi zmocnili a rozdrtili jim všechny kosti." (Dan 6, 25)

Co špatného udělali ty ženy a děti? Jak urazily krále Daria, věřícího v Jahveho? Daniela Bůh zachránil, proč nezachránil nevinné ženy a děti?

0 0
možnosti
  • Počet článků 3334
  • Celková karma 30,37
  • Průměrná čtenost 785x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.