Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Raději islamofob než islamista

         Včera jsem na FB našel pozvánku na zítřejší demonstraci IVČRN v Brně. Začíná v době, kdy se většinou procházím po Brně a objevuji místa, která ještě neznám nebo ta, co jsem znal před třiceti lety, když jsem tu studoval elektrotechnickou fakultu.

         Díval jsem se na pozvánku a uvažoval, zda jít nebo ne. Představoval jsem si, jaké komentáře budou večer ve zprávách. Něco ve stylu: "Dnes se Brně v 16 hodin na Moravském náměstí sešly desítky islamofobů, xenofobů a rasistů. Na demonstraci vystoupili známí samozvaní bojovníci proti islámu..."

         Jak jsem tak přemýšlel nad tím, co se u nás v posledních týdnech děje, vybavila se mi dávná vzpomínka. Někdy koncem devatenáctého století se jeden pastor vydal na návštěvy lidí ze své farnosti. Bydleli v okolních vesničkách i na samotách, a tak si na koně naložil vše potřebné. Cestou ho přepadli zloději. Vzali mu koně, boty, plášť i peníze, které měl. Vzali mu všechno a ještě mu pořádně natloukli. K nohám mu pak hodili Bibli a jeho modlitební deníček.
         Pastor se doplazil k nebližšímu stavení, kde se ho ujali ochotní lidé. Ošetřili mu rány, oblékli ho, dali najíst a nabídli i nocleh. Pastor si pak do svého deníčku napsal zvláštní modlitbu: "Bože, dnes mne přepadli zloději a já bych Ti chtěl poděkovat. Vzali mi sice koně, ale zůstaly mi zdravé nohy. Vzali mi vlastně úplně všechno a nechali jen život. Nejvíc ze všeho ti ale děkuji za to, že nejsem zloděj, ale okradený."

         Proč vzpomínám tu starou legendu? Uvědomil jsem si, že mi zítra vůbec nebude vadit, když o mně třeba i v televizi řeknou, že jsem islamofob.
         Proč?
         PROTOŽE JE LEPŠÍ BÝT ISLAMOFOB NEŽ ISLAMISTA.

         Takže zítra v 16 hodin, budu-li živ a zdráv, si udělám procházku na Moravské náměstí v Brně.

 

P.S.: A pro ty, které víc než islám trápí žlučník, odkaz na něco z úplně jiného soudku: Židovský poklad

Dříve o nebezpečí islámismu: Mírumilovní trhání končetin

A ještě něco nejen pro Brňáky: Někdy si připadám jako debil

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Vlastík Fürst | pátek 13.2.2015 10:48 | karma článku: 41,40 | přečteno: 4012x
  • Další články autora

Vlastík Fürst

Jourová se prý úplně zbláznila

Tvrdí to o ní Andrej Babiš. Není to sice žádná žhavá novinka, protože to zveřejnil už před měsícem, přesto nebude na škodu se u jeho vyjádření ještě jednou na chvíli zastavit.

10.5.2024 v 10:39 | Karma: 32,80 | Přečteno: 3197x | Diskuse| Společnost

Vlastík Fürst

8. květen – nejdůležitější výročí mého života

V mém životě je mnoho významných dnů, ale 8. květen je od roku 1986 tím nejdůležitějším a nejvýznamnějším výročím a svátkem mého života.

8.5.2024 v 8:47 | Karma: 24,14 | Přečteno: 484x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Na fotce nestárneme

Díváte se rádi na své fotky? Třeba na momentky ze svého dětství? Nebo na ty maturitní či dokonce svatební? Já osobně se k tomu dostanu jen velmi zřídka, přesto je mám rád.

5.5.2024 v 13:31 | Karma: 17,06 | Přečteno: 299x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Ano, bude hůř

Nedávno se mi vybavila hláška z filmu „Byl jednou jeden polda“. Konkrétně památná slova policejního patologa: „To si, pane kolego, takhle operuji, operuji a najednou koukám! Já pitvám, pitvám!“

2.5.2024 v 19:10 | Karma: 24,21 | Přečteno: 674x | Diskuse| Osobní

Vlastík Fürst

Máš ho malýho

Pánové, už jste někdy něco podobného slyšeli? Pokud ano, jak jste se cítili? Určitě to není nic, co byste vyhledávali. A co teprve, když to o vás řekne nebo napíše žena?

26.4.2024 v 17:38 | Karma: 24,39 | Přečteno: 716x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Hrad začal platit cesty prezidenta. Za Zemana je celé musely financovat kraje

12. května 2024

Premium Když prezident přijede do krajů, nemá kolem toho být obrovská pompa, která stojí nejen hodně...

Pomohli její zemi bránit proti Japoncům. Filipínka teď o Češích vydává knihu

12. května 2024

Premium Měli to být spojenci nepřítele, ale namísto toho čtrnáct statečných Čechů nasadilo život, aby...

Úlet novin pečetil Trumanův triumf, lovec gangsterů už šok nerozdýchal

12. května 2024

Seriál Americké prezidentské volby dokážou překvapit, i když si všichni myslí, že dopředu vědí, jak...

Napadení a hajlování. Policisté v rámci derby pražských S zadrželi šest lidí

11. května 2024  22:15

Po skončení dnešního utkání fotbalistů Sparty a Slavie na stadionu na pražské Letné museli...

  • Počet článků 3338
  • Celková karma 29,68
  • Průměrná čtenost 784x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.