Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M

mafra_fan

18. 12. 2010 17:44
skvělé

:-)R^

0 0
možnosti
VF

vaťák

18. 12. 2010 18:12
Re: skvělé

Děkuji a přeji příjemný večer.

0 0
možnosti
MV

wostrey

18. 12. 2010 16:24
pekny clanek!

Kezby kazdy verici byl jako Vy, pane Furst. To by na tom svete bylo krasne. Dovoli si vsak poznamku. Vite, jak lehce by se Vam zilo, kdybyste s sebou tu berlu stale nemusel vlacet? Kdybyste se psychicky natolik posilnil, ze byste uz navzdy stal na vlastnich nohou? Nebyl by to krasny pocit? Preji Vam hezke proziti vanocnich svatku.[>-]

0 0
možnosti
VF

vaťák

18. 12. 2010 18:10
Re: pekny clanek!

Berlu člověk ocení, až když ji potřebuje. A některé věci je dobré mít po ruce, protože když je zrovna potřebujete, tak...

Ale díky za radu. :-)

0 0
možnosti
IJ

India

18. 12. 2010 15:22
Pro mě jste Bloger roku Vy.

:-)

0 0
možnosti
VF

vaťák

18. 12. 2010 18:14
Re: Pro mě jste Bloger roku Vy.

Takové ocenění určitě potěší. Takže děkuji. Jsem rád, že je tu na blogu pestrá paleta článků a že si tu mohu vybrat i já. Pro mne je blogerem s velkým B kolega Karel Sýkora. Nakonec jsem o tom nedávno napsal článek.

Ať se Vám daří.

0 0
možnosti
RH

odseriku

18. 12. 2010 14:53
kdo se ptá, tomu Bůh odpoví

.... nehledala jsem Boha - nikdy mi o Něm doma nikdo neřekl...jen jsem toužila po lásce, smyslu, pravdě.... a Bůh si našel mě... ve chvíli, kdy jsem pochopila, že evoluce je blbost (tehdy díky knížce Balcara Blahoslava "Tajemství stvoření"), tak ostatní do sebe zapadlo... Bůh nedělá vždycky to, co si představuju... není to automat, kam hodím modlitbu a vypadne výsledek.... On vidí dál.... Neslibuje, že nebudeme mít problémy - ale že na ně nebudeme sami... kdo může do Jeho přítomnosti očištěný krví Ježíše Krista, ten nikdy nic nemusí vzdát, vždycky má východisko... vždycky je tu někdo, kdo mu pomůže vstát...Když se ohlédnu, vidím cestu...vídím, jak to, do čeho bych sama nikdy nešla, mělo a má význam... a tak stačí vidět na další krok...  Díky za tenhle blog... R.

0 0
možnosti
VF

vaťák

18. 12. 2010 14:59
Re: kdo se ptá, tomu Bůh odpoví

Autora té knížky jsem znal osobně a měl jsem rád jeho přednášky.

0 0
možnosti
S

sn63

18. 12. 2010 14:44
jj

Každý máme svého Boha já í vy a každý kdo ho mít chce. Snažím se chovat tak aby neměl důvod se na mne zlobit a chovat se slušně je základ viry . Teda alespon mojí. Nikomu svou  víru necpu nechodím do kostela --nepotřebuji můj Bůch je pořád se mnou.

0 0
možnosti
VF

vaťák

18. 12. 2010 15:00
Re: jj

Bůh nepotřebuje kostely. Ale člověk potřebuje někdy společenství. A díky němu může být po ruce, když někdo potřebuje jeho.

0 0
možnosti
TX

Tomas_X7

18. 12. 2010 11:51
Nemohu vědět, zda Bůh existuje,

ale prosím ho na kolenou, aby exisoval. Pokud by neexistoval, tak by mě ale vážně zklamal a naštval. Ať existuje nebo ne, vím, že nezasahuje a ani nemůže do života zde. Jde opravdu o duši.

0 0
možnosti
VF

vaťák

18. 12. 2010 13:05
Re: Nemohu vědět, zda Bůh existuje,

Do mého života zasahuje. Alespoň já to tak vnímám. I když musím říci, že to není tak, jak bych si přál. Když se ale dívám nazpět, mám pocit, že sice nedělá vždy to co chci, ale vždy dělá to, co skutečně potřebuji.

0 0
možnosti
MV

marka40

18. 12. 2010 7:16
Moc pěkné.

:-)

Já osobně neznám život bez Boha. Narodila jsem se do NORMÁLNÍ katolické rodiny (můj děda, v Boha věřící, nazýval církevní představitele "černoprdelníky") v katolickém regionu. Shodou okolností byl do naší farnosti "odstraněn" kněz - velký bojovník proti komunismu (12let vězněný v nejtěžších kom. věznicích), velký příznivec DVK (ve skryté církvi vysvěcen biskupem), který svým životem vydal svědectví víry. Byla to 70 léta, a my tehdy žili opravdu silným duchovním životem. Byla jsem dítětem a ráda se slzou v oku na ty pro mne krásné časy vzpomínám.....

0 0
možnosti
VF

vaťák

18. 12. 2010 7:35
Re: Moc pěkné.

Každý z nás, co věříme, jsme na počátku potřebovali nějaký impulz. A pokud jsme na něj reagovali, Bůh nám posílal další a další podobné impulzy, které nás posunovaly vpřed.

0 0
možnosti

neznámý pachatel

18. 12. 2010 6:34
Citát z Pratchetta

Je to případ velmi podobný případu quirmského filozofa Ventry, který říkal: "Možná že bohové existují, a možná také, že ne. Tak proč na ně v tom případě nevěřit? Jestli je to všechno pravda, pak po smrti přijdete na nějaké překrásné místo, a jestli to pravda není, tak nemáte co ztratit, ne?" Když pak zemřel, probudil se v kruhu bohů svírajících ošklivě vyhlížející hole a jeden z nich řekl: "Teď ti ukážeme, co si tady u nás myslíme o takových chytrácích, jako jsi ty."

Můj dodatek: když se někdo rozhodne věřit v boha na základě podobné (nebo jakékoli jiné) racionální úvahy, je to skutečná víra?

0 0
možnosti
VF

vaťák

18. 12. 2010 7:34
Re: Citát z Pratchetta

Ona se ta naše víra vyvíjí. Spousta lidí na začátku "věří", protože se těší, že "za to" dostanou věčný život.

Podobně Ježíšovi učedníci z počátku doufali, že až se Ježíš stane králem, oni sami povýší.

Tento přístup je lidský a Bůh má s námi trpělivost.

0 0
možnosti
JCSB

Jára Cimrman stojící, bdící

18. 12. 2010 6:30
Pokud člověku víra pomáhá v životě a pomocé ní koná dobro,

nelze jinak, než souhlasit. Pokud ale ve sménu víry ubližuje jiným, měl by být po zásluze potrestán.

0 0
možnosti
VF

vaťák

18. 12. 2010 7:36
Re: Pokud člověku víra pomáhá v životě a pomocé ní koná dobro,

Pokud má víra někomu ubližuje, měl bych se zamyslet sám nad sebou i nad svou vírou a hledat chybu.

0 0
možnosti
MC

greybeard-

18. 12. 2010 3:14
Paní doktorko, věříte v Boha?

Ne, nevěřím, nikdy jsem ho neviděla. No vidíte pí doktorko, já jsem vaší pí.. taky nikdy neviděl a přesto věřím, že ji máte. Ale vážně. Víra či nevíra je osobní věcí každého jedince.

0 0
možnosti
LV

lubanek

18. 12. 2010 6:43
Školní vyučování.

Paní učitelka se ptá Aničky," Podíveje se z okna, vidíš stromy? Ano. Vidíš trávu? Ano. Vidíš oblohu? Ano. Vidíš tam Boha? Ne. Tak jak sami vidíte žádný tam není. Pepíček z věřící rodiny se ptá, paní učitelky jestli se též může zeptat. Aničko vidíš venku stromy? Ano. Vidíš tam trávu? Ano. Vidíš tam oblohu? Ano. A vidíš zde pani učitelku? Ano. A vidíš její mozek? NE. Tak podle toho co nás zde učí,žádný nemá.:-) Přeji hezký den.:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 3335
  • Celková karma 30,22
  • Průměrná čtenost 785x
Jsem spokojený důchodce, který má právo na svůj subjektivní názor i na pohled na svět.
Mám rád diskuze, ve kterých se dovím něco nového. Pochopím ale i ty, kteří si jen potřebují schladit žáhu. Pokud jim to pomůže jako terapie nebo detox, má to smysl.
Jsem jen člověk s právem zmýlit se, protože neomylný je prý jen Bůh.